Nieuwe contactgroep maken met CC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pecir

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2021
Berichten
13
Hai,
Ik heb even gezocht maar onderstaande niet kunnen vinden.

Ik probeer voor mijn werk contactgroepen te maken in Outlook en die te delen. Dat lukt op zich prima, maar nu loop ik tegen een probleempje op. Er moeten contactgroepen komen waarbij er namen staan in het 'Aan veld', maar waarbij er ook namen moeten komen in het 'CC veld'. Zijn die groepen zo aan te maken?

(Ik vindt zelf alleen maar de optie om iedereen te adresseren en vindt nergens hoe ik het anders kan doen, of dat het misschien niet kan)
 
Nee, dat kan volgens mij niet. Een contactgroep is niet meer dan een groep mensen/email adressen die je samenvoegt in één groep, zodat je ze makkelijker kan mailen. All or nothing dus. Ofwel twee groepen aanmaken (voor elke adressering één) ofwel een concept mail/formulier maken met daarin de adressen in de juiste velden. iets anders zit er vrees ik niet op. Overigens maakt het voor de ontvanger bar weinig uit hoe je ze indeelt. Je kunt ook één mail sturen met alle adressen in de BCC; dan kunnen ze alleen naar jou antwoorden, en niet naar iedereen in de groep. Is doorgaans ook best een handige optie :).
 
Hai, bedankt, ik was er al bang voor...

Voor ons gebruik maakt het echter wel uit, want er spelen erg veel onderwerpen en per onderwerp sturen we naar verschillende lijsten. Alle cc komt in een aparte map en zorgt dat de werkdruk afneemt, maar bij ziekte of calamiteiten is het wel terug te vinden in die map.

Anyway, het houdt hier op helaas...

Tenzij iemand anders nog een achterdeurtje kent die toch simpel is voor elk van ons dan sta ik er voor open...
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat als je mails steevast naar mensen in Cc: stuurt om te verhinderen dat ze er teveel tijd aan besteden, je de mails beter gewoon niet stuurt. Die methode vindt oorsprong in de foute veronderstelling dat iedereen over alles geinformeerd moet zijn maar werkt niet.
Ofwel kijken ze even zo goed naar de mails die ze als Cc: ontvangen en dan heb je niets bereikt om de werkdruk te verlagen... ofwel gooien ze die steevast gewoon weg of negeren ze, en dat had je ze even zo goed nooit moeten sturen.

Maar ik realiseer me dat het moeilijk is vastgeroeste gewoontes gewoon op te geven.
 
Anyway, het houdt hier op helaas...
Tenzij iemand anders nog een achterdeurtje kent die toch simpel is voor elk van ons dan sta ik er voor open...

Is toch geen probleem, initieel eventjes meer werk.

Waar je zou groepen maken voor :
*onderwerp A
*onderwerp B
*onderwerp C
*...

maak je gewoon :
*onderwerpA_to
*onderwerpA_cc
*onderwerpB_to
*onderwerpB_cc
*onderwerpC ...

en vul je die in, in respectievelijk het to en cc-vak.
 
Bedoel je dat je altijd het onderwerp aanpast en zo regels maakt in Outlook?
 
Nee, dat bedoel ik niet ...

Je maakt gewoon de groepen contacten (wat je van plan was) klaar op voorhand.
Maar ipv. 1 groep met daarin zowel de to: als de cc: maak je voor elke categorie 2 groepen aan : 1 voor de to: en 1 voor de cc:

En bij de mail zet je de to-groep van het onderwerp in to: en de cc-groep voor dat onderwerp in de cc:
 
Hoe vaak moet dezelfde tip nog gegeven worden? Aparte groepen maken zei ik al in bericht #2 :). En dat dat de enige oplossing is, stond daar ook al :). Wat je nog níet hebt gedaan, denk ik, is een aantal concepten voorbereiden met daarin de 'vaste adressen' op de juiste plek. En daar maak je dan gebruik van als je weer een mail gaat sturen. Ook al is dat ook een optie waar wat (vooraf) werk in zit. Maar daar ontkom je dus niet aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan