Animatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanSr

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2002
Berichten
234
Het lukt mij niet te vinden hoe ik een animatie wijzig.
Help zegt: Kiest Animatie in Format/
Daarvoor moet je in Normal View zijn.

Hoe goed ik ook kijk, ik vind :Animate" niet, ook niet in grijs.
 
Het zou zo mooi zijn als je erbij vertelde in welk programma je dat wilt :).
 
Hoe dom kan een mens zijn? In een forum onderdeel voor LibreOffice een vraag stellen over LibreOffice.

Maar goed: Het gaat dus om het presentatiedeel.

Na lang zoeken iets gevonden dat over Animatie gaat, maar het doet nog absoluut niet wat ik wil.

Dit lijkt andere kost dan ff een animatie maken in PPT of Keynote.
 
Inmiddels ben ik zo ver: Ik vind in Help:

Zo past u een animatie-effect op een object toe:
Ga in de weergave Normaal naar een dia en selecteer het object waarop u animatie wilt toepassen.
[In het Menu Opmaak is geen Animatie te vinden]

Kies Opmaak - Animatie, om het paneel Animatie van de Zijbalk te openen. Klik op de knop Effect toevoegen (+) en selecteer het animatie-effect.
[Ondanks dat toch een Animatie zijpaneel weten te openen, vraag niet hoe, ik weet het niet meer.
Klikken op Effect toevoegen (+) kan ik niet vinden]

Kies in het dialoogvenster Aangepaste animatie op een tabblad om een categorie effecten uit te kiezen. Klik op een effect, klik vervolgens op OK.
 
Hoe dom kan een mens zijn?
Héél dom, want ik zie heel vaak vragen in verkeerde forums staan. Had net zo goed een PowerPoint vraag kunnen zijn. Maar goed, ga vooral zo door, dan wordt je straks behalve door mij óók door anderen niet meer geholpen :).
 
Nederige, nederige excuses.
In de forum adresbalk zie ik staan:
Home/ Helpmij.nl Forum/ Office/Google Apps/, Libre-/Open Office/ Animatie
Dat deed mij (kennelijk ten onrechte), veronderstellen, dat ik in het forumdeel voor LibreOffice zit.

Nu zie ik pas, dat daar ook nog het woordje Office tussen staat, wat ik weer raar vind, want ik zocht op LibreOffice.

Niets in mij zou forumleden die willen helpen willen schofferen.
Ik veronderstel slechts, dat elke vraag een forum verrijkt en elk antwoord nog meer.
 
De plek waar je deze vraag geplaatst hebt is wel juist. Libre Office bestaat uit vele programma's. In jouw OP staat werkelijk geen enkele informatie om maar over een oplossing na te denken.

The LibreOffice suite consists of programs for word processing, creating and editing of spreadsheets, slideshows, diagrams and drawings, working with databases, and composing mathematical formulae. It is available in 115 languages.[9]
 
Laatst bewerkt:
Dan moet ik bijleren. Ik ken de mores hier niet, want LibreOffice is vrij nieuw voor mij.
Ik heb uitgebreide ervaring met PPT, en met Keynote, maar nog nauwelijks met LO.
Dus: veel vragen.
Kennelijk ook de verkeerde.....
 
Je kan toch op zijn minst aangeven vanuit welke app je de animatie wil wijzigen?
 
Dat is (dus) Presentatie, want de vraag gaat over Animatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan