Hosts bestand gemakkelijker bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Het bewerken van een hosts bestand is -voor mij- niet moeilijk. Wel zijn de handelingen om zover te komen omslachtig.

Eerst zorgen dat je een kladblok opent als administrator.
Dan naar het bestand toe gaan: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts Daarna kun je aan de slag.
Een link/snelkoppeling maken zodat je er in een klik als administrator in zit is mij nog niet gelukt. Ik kan me indenken waarom dat zo gedaan is. Je wilt niet dat er gemakkelijk iets veranderd wordt in systeembestanden.

Het zou handig zijn als ik op muisklik als administrator in het hosts bestand kan komen als ik weer eens wat gewonnen heb,:mad: waarmee de garage al vol staat. Dan kan ik zo'n site heel snel blokkeren.

Alsvast bedankt voor het lezen en hopelijk een oplossing.

Rob
 
Laatst bewerkt:
Maak een batch bestandje en zet daar dit in:
Code:
NotePad C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
Dan hoef je alleen maar op dat batch bestandje te dubbelklikken.
 
Zoiets deed ik al met een link.
Ook nu met de batch blijkt dat bij het wegschrijven je helaas te weinig rechten hebt.
 
Klik met rechts op dat batch bestand en voer uit als Administrator.
 
Ja, achteraf denk ik dan wat stom van me dat ik daar niet aan gedacht heb.
Met de link die ik had heb ik dat geprobeerd, maar die optie staat er dan niet bij.
Bedankt!
 

Ja en nee.
Schoonepc is een leerzame site en daar ben ik ook geweest. Alleen ben ik bij de reclame op die pagina gestopt met scrollen. Hostsman kwam daarna.
Lijkt me een zeer effectief programma en zal het zeker gaan uitproberen.
Bedankt voor de tip.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Installeer uBlock Origin.
Dan ben je van veel reclame af en wat er dan toch nog verschijnt kan je blokkeren/verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan