Problemen met websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJZijlstra

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Berichten
283
Beste lezer(s),

Allereerst weet ik niet of ik met onderstaand probleem hier in de juiste rubriek zit. Als dat niet zo is, hoor ik dat graag.

Toen ik met mijn laptop bezig was en gewone en vertrouwde websites wilde openen m.b.v. Google zoeken dan kan ik bijv. wel de kranten openen lezen, maar andere websites (beveiligde) niet meer openen, zoals ook jullie HelpMij forum en verschillende overheidssites, echter (gelukkig) deze wel weer op mijn desktop PC. Extensies op de Google browser op mijn laptop heb ik verwijderd.
Ook heb ik enkele virus- en malware scans laten draaien en zelfs ook de uren durende Microsoft Safety Scan, doch alles zonder resultaat.

Kortom op mijn laptop heb ik wél internetverbinding, maar kan de sites die ik eerder zonder probleem wel kon openen nu ineens niet meer openen. De foutmelding die ik te zien is, heb ik in de bijlage staan.
Het zoeken met de probleemoplosser en diverse internetcontroles leverden niets op. Eerder heb ik een harde reset gedaan doch zonder resultaat.
Zelf denk ik dat het ergens in de laptop een fout zit, die is binnengeslopen, maar weet niet welke.

Ik weet niet meer wat ik verder kan doen. Heb je/jullie zoiets eerder meegemaakt?

Groet,
 

Bijlagen

  • Foutmelding.jpg
    Foutmelding.jpg
    28,1 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Verplaatst naar internet sectie.
 
@Krullenbol,

Terugkomend op dit probleem heb ik nog het volgende gedaan.

a.
Een modemreset voor KPN Experiabox V9 en teruggezet in de fabrieksinstellingen, dit kan ook online.
Dit leverde geen resultaat op, probleem bleef hetzelfde.

b.
Vervolgens een reset gedaan zoals aangegeven in de Engelstalige website die u mij hebt opgegeven.
Daarna werkte hij correct, ik kon het niet geloven!

Tot zover mijn hartelijke dank aan u voor deze waardevolle gouden tip en ik hoop dat alles nu correct blijft werken.
Anders kom ik hierop terug.

Ik vraag me alleen nog af hoe zoiets kan gebeuren.
Wel heeft de laptop enkele dagen ongebruikt gestaan.
Ook een andere laptop die ik heb had hetzelfde probleem, deze heeft ook enkele dagen ongebruikt gestaan.
Zou het kunnen zijn dat enkele dagen stilstaan deze effecten / fouten oproept??

In ieder geval nogmaals hartelijk dank.

Groet,
Toby
 
Laatst bewerkt:
Ook bij modems kan er een bitje omvallen, zoals dat heet.
 
Goed te horen dat resetten helpt, maar ik snap ook niet hoe dit kan bij een tijdje niet gebruiken…

Weet wel dat er allerlei utils in omloop zijn die beweren internet sneller te maken, maar dan alleen maar problemen veroorzaken. En dat die vaak - zelfs ongevraagd - meekomen met allerlei “handige” apps.
 
Goed te horen dat resetten helpt, maar ik snap ook niet hoe dit kan bij een tijdje niet gebruiken…

Weet wel dat er allerlei utils in omloop zijn die beweren internet sneller te maken, maar dan alleen maar problemen veroorzaken. En dat die vaak - zelfs ongevraagd - meekomen met allerlei “handige” apps.

Tja...
Ook bij modems kan er een bitje omvallen, zoals dat heet.
- Waarom valt opeens de YouTube app op mijn TV uit?
- Waarom loopt de draadloze huistelefoon (zo'n jaren '00) van een buurtgenoot opeens vast?
- Waarom treedt er op het spoor een sein/wisselstoring op?

Die utillities die je opnoemt installeer je niet op de router, dus dat valt al af. Ergens is er een bug in de router getriggerd die moeite lijkt te hebben met de DNS.
Je kan het met diverse tools en veel uitzoekwerk debuggen, maar je wint er niks mee... Een reset is vaak voldoende.
 
Ik dacht dat TS succes had door het resetten van de windows netwerk-settings?
 
Ik dacht dat TS succes had door het resetten van de windows netwerk-settings?

Je eigen link: https://winbuzzer.com/2021/01/11/windows-10-network-reset-fix-internet-connection-issues-xcxwbt/
Ja, want een reset van het modem werkte niet.

Je kan altijd nog een reset van het modem zelf doen, dus niet online, maar trek gewoon de stekker uit dat ding, wacht 5 minuten en sluit hem weer aan. Online iets regelen vind ik eh.....vaak of niet werken of onzin.

ps. zet in je netwerkinstellingen de DNS servers op: 8.8.8.8 en 8.8.4.4. bij IPv4 instellingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@femke98m

Hangt af welke provider je hebt, bij KPN kon ik wel online een reset doen, ook al eerder had ik de stekker uit het contact gedaan van het modem maar loste niets op.

Probleem werd echt opgelost door de aanwijzingen in de bovengenoemde Engelstalige website.

Groet,
Toby
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan