• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule voor link tussen twee sheets?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esmee1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2021
Berichten
4
Beste Excel experts,

Graag vraag ik jullie advies over het volgende Excel vraagstuk. Voor het bijhouden van de gastenlijst voor een evenement heb ik een werkboek dat er als volgt uit ziet:

Screenshot 2021-06-08 113353.png

Nu wil ik graag dat zodra ik in sheet 2 in de kolom “RSVP” een waarde (‘aangemeld’ of ‘afgemeld’) toeken aan een e-mailadres, diezelfde waarde verschijnt achter datzelfde e-mailadres in de kolom “Aanwezigheid” in sheet 1.

De moeilijkheid is dat de e-mailadressen in beide sheets niet op dezelfde plek staan.

Zou iemand weten welke formule ik hiervoor het beste zou kunnen gebruiken?

Alvast veel dank!

Hartelijke groet,

Esmee
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    19,9 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
In een plaatje is dat niet aan te geven.
Plaats een voorbeeld documentje.
 
Bedankt voor jullie reacties! Heb inmiddels een voorbeeld documentje toegevoegd.

Heb niet zo veel ervaring met Excel, hoe zou ik index/vergelijken precies moeten toepassen?
 
Met Vertikaal zoeken kan het ook
Code:
EN. =VLOOKUP(A3;data!$C$2:$D$4;2;0)&""
NL. =vert.zoeken(A3;data!$C$2:$D$4;2;0)&""
 
Met Vertikaal zoeken kan het ook
Code:
EN. =VLOOKUP(A3;data!$C$2:$D$4;2;0)&""
NL. =vert.zoeken(A3;data!$C$2:$D$4;2;0)&""

Veel dank voor het meedenken! En in welk deel van het workbook zou ik deze code precies moeten kopiëren?
 
In het blad 'gatenlijst' B3 en verder naar beneden. Het is overigens nooit handig om op 2 tabjes dezelfde gegevens bij te houden. Je kan beter een kolom toevoegen met de categorie en een draaitabel gebruiken.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld (44).xlsx
    24,5 KB · Weergaven: 48
Bedankt VenA!

Alleen als ik nu nieuwe data toevoeg dan verschijnt de RSVP-waarde uit de sheet 'data' niet goed in de kolom aanwezigheid in de sheet 'gastenlijst'.

Bijv. Gast D / D@gmail.com / Afgemeld / CATEGORIE 2 (zie voorbeeld in bijlage): in D5 (sheet 2) staat 'Afgemeld' en met formule =VLOOKUP(A3;data!$C$2:$D$4;2;0)&"" in B7 (sheet 1) verschijnt 'aangemeld'.

Wat gaat er nou mis?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld 2.xlsx
    24,8 KB · Weergaven: 20
Bestudeer de functie VLOOKUP() eens. Kan eenvoudig door op <F1> te drukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan