• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF file importeren en maandelijks toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amado

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Berichten
64
Beste Excellers,

Ik krijg maandelijks gegevens uit tachografen van voertuigen in PDF-formaat binnen.
Die zet ik nu nog om via Word in Excel. Ik werk met Office 365 en zou via Power Query
willen werken maar ik heb hier geen enkele ervaring mee.
Mijn vraag: hoe kan ik maandelijks de PDF's inlezen en samenvoegen?
Ik krijg 1 file per voertuig binnen en wil deze elke maand bijvoegen bij de vorige maand
zodat ik steeds een volledig overzicht heb.
Kan iemand mij hiermee helpen?

mvg,

Amado
 
Je kan een map selecteren voor input in Power Query, de bestanden daarin worden dan ingelezen.
(via menu gegevens ophalen > uit bestand > uit map).

Op youtube zijn wel wat video's te vinden over het combineren van bestanden in PQ.
 
Je kan een map selecteren voor input in Power Query, de bestanden daarin worden dan ingelezen.
(via menu gegevens ophalen > uit bestand > uit map).

Op youtube zijn wel wat video's te vinden over het combineren van bestanden in PQ.

Heb ik gezien en geprobeerd. Ik kan een PDF inlezen en zelfs een map, maar hoe krijg ik die aparte files samengevoegd?
vb. voertuig1Januari.pdf, voertuig1Februari.pdf ... enz. (om zo tot 1 file te komen vanaf januari tot december)
 
Je kan een map selecteren voor input in Power Query, de bestanden daarin worden dan ingelezen.
(via menu gegevens ophalen > uit bestand > uit map).

Op youtube zijn wel wat video's te vinden over het combineren van bestanden in PQ.

Hoi AlexCEL,

Heb het gevonden, telkens ik een nieuwe file in de map invoeg wordt de query ge-updated.

Thanks

Amado
 
Inderdaad. :thumb:

Hoi AlexCEL,

Ik krijg volgende foutmelding bij het updaten en toevoegen van een file :
^[Datasource error]kan geen toegang krijgen tot het bestand C:\Users\Gebruiker\Onedrive\1AFE\TestQuery\Totaal.xlsx
omdat het gebruikt wordt door een ander proces^
Enig idee wat fout loopt? Heeft dit misschien te maken met Onedrive?
Vind geen oplossing op het net.
 
Poeh... lastig te zeggen vanaf hier.

Staat de file nog open misschien? Onedrive nog niet klaar met uploaden?
 
Poeh... lastig te zeggen vanaf hier.

Staat de file nog open misschien? Onedrive nog niet klaar met uploaden?

Inderdaad, na enkele testen, zag ik dat Onedrive nog niet klaar was met updaten.
Met wat geduld lukt alles nu wel. :thumb:

Thanks,

Gr,
Amado
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan