Vastgelopen programma activeren via taakbeheer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ooit kon je in W10 een vastgelopen programma opnieuw activeren via taakbeheer. Naast de button "Taak beëindigen" was er ook eentje voor "Activeren". Een werkje waar je mee bezig was bleef op die manier meestal gewoon behouden.
Die knop is sinds enige tijd verdwenen, alleen 'Beëindigen' is bij mij nog mogelijk als ik het goed zie. Is het helemaal niet meer mogelijk om een vastgelopen taak te activeren langs de weg van Taakbeheer? (zodat een taak waar je mee bezig was, niet verloren gaat door noodgedwongen het hele programma af te sluiten en opnieuw op te starten).
 
Die optie zit er nog steeds gewoon in.
Bekijk bijlage 358001

Nu breekt m'n klomp, dat menu zag ik ook, maar bij mij ontbreekt daar het "activeren'.........Zie bijlage.
Ik heb nu het screenshot gemaakt toen er niks was vastgelopen en dus ook niks opnieuw te activeren viel, maar volgens mij zag ik het óók niet staan toen-ie wél vastgelopen was....
Dan moet ik voor de zekerheid maar wachten tot hij nog eens vastloopt, maar dat gebeurt gelukkig niet elke dag. Of moet die knop Activeren altijd aanwezig zijn, al of niet actief?? In dat geval ben ik hem ooit ergens kwijtgeraakt in de één of andere instelling van Windows...
Vroeger stond hij in het hoofdscherm naast de knop Beëindigen.
 

Bijlagen

  • Schermopname (45).png
    Schermopname (45).png
    13,4 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Bij de ene toepassing staat deze mogelijkheid wel in het contextmenu en bij de andere niet.
 
Alhoewel het niet een antwoord is op je vraag wil ik toch delen met je dat ik [URL="http://www.mitec.cz/tmx.html]Taskmanager Deluxe[/url] gebruikte naar volle tevredenheid. Mss ook voor jou een uitkomst?
 
Laatst bewerkt:
Bij de ene toepassing staat deze mogelijkheid wel in het contextmenu en bij de andere niet.

Inderdaad, ik heb even wat steekproeven genomen. Merkwaardig vind ik het wel, waar is die Windows-keuze op gebaseerd?
Bij bv een oude versie van Photoshop Elements staat het niet, en bij een up-to-date versie van het mailprogramma Thunderbird ook niet.
Bij een veel latere Photoshop versie weer wel. Raar....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan