Rename Forms probleem/vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit er niet gewoon een typefout nu in je formuliernaam? Als ik in een formulier een underscore gebruik, dan toch zéker niet op deze plek, zoals bij jou: "Adresbedrij_fpersoneelfrm"
 
Nee, dat klopt.. sorry voor de verwarring...

Functie en form zijn het zelfde.
 
Functie en form zijn het zelfde.
Wil je daarmee zeggen dat je functie dezelfde naam heeft als je formulier? Dat kan dan wel eens de oorzaak van je probleem zijn. Elke objectnaam is best uniek.
 
Je wordt steeds onduidelijker… als je de functie op de formuliermodule hebt gezet (wat best kan) zou ik ‘m zeker een andere naam geven. Maar dan werkt-ie geheid niet, omdat je formulier dan open staat.
Sowieso is het handig om alle objecten die je gebruikt een unieke naam te geven, ook al hoeft dat niet. Ik vermoed dat je functie met identieke naam nog wel zal werken (moet ik even testen) maar handig is het zeker niet. Nogmaals: leg nou eens een keer goed uit wat je doet, zodat we een goed beeld kunnen vormen. Nu zie ik alleen maar de rekening van mijn psychiater oplopen….
 
Ok,.... sorry voor mijn onduidelijkheid.... ik had in den snelle de underscore verkeerd gezet en de functie hierna aangepast.. voor alle duidelijkheid heb ik dezegecorrigeerd..

Het form heet nnu weer "AdresBedrijf_Personeelfrm" en hieronder de code... die nog niet werkt..
#################################
Public Function fRenameFormf(strOldName As String, strNewName As String) As String ''
On Error GoTo Err_fRenameForm

DoCmd.Rename strNewName, acForm, strOldName
fRenameForm = "Het formulier is hernoemd naar " & strNewName
Exit Function

Err_fRenameForm:
fRenameForm = "De actie is mislukt. Foutmelding: " & Err.Description

End Function
Function x()
Call fRenameFormf("AdresBedrijf_Personeelfrm", "AdresBedrijfPersoneelfrm")
End Function
#######################################
 
Die code doet het op het scherm in ieder geval beter als je hem in CODE tags zet; of het in de praktijk ook uitmaakt weet ik uiteraard niet. Ik heb, hoe omslachtig ik dit ook vind (kan dus met één functie) net weer getest, en werkt gewoon. Nogmaals: leg je proces nu eens een keer uit. Hoeft niet eens meer goed, als je maar vertelt wat je doet :).

En wat wil ik dan weten?
1. Wat doe je?
2. Op welke plek doe je dat? (formulier, zelfstandige functie etc)
3. Wanneer doe je deze actie?
4. Staat het formulier dat je hernoemt nog open?

Kortom: geef nu eens een keer antwoord op de vraag :).
 
Of eenvoudiger: post een voorbeeld van je database, dan kunnen we zelf eens nagaan waar het fout loopt.
 
Heb ik eens beantwoord:
1. Wat doe je?
2. Op welke plek doe je dat? (formulier, zelfstandige functie etc)
3. Wanneer doe je deze actie?
4. Staat het formulier dat je hernoemt nog open?

Formulier staat niet open.
Ben bezig in de VBA editor, boven zie je de code.
In Function X zet ik de cursor en druk op F8 en door loop de functies om te zien of er een fout in zit, daarna druk ik p F5 gaat wat sneller....:D
 
Tja, dan wordt helpen dus een stuk lastiger want zowel de functie van noella als mijn eigen functie werken bij mij perfect. Niets aan de hand. Dan is de enige oplossing dat je een db met in ieder geval het betreffende formulier post. Want anders zitten we volgende week op 241 berichten, en doet-ie het bij jou nog steeds niet. Deze vraag had met 5 berichtjes al dik en breed opgelost moeten/kunnen zijn :).
 
Heren,... allemaal bedankt voor het meedenken en snelle reacties..!
Het is opgelost.., nieuwe instalatie werkte niet in eerste plaats maar met een nieuwe instalatie van de comp. wel..

Gr Speeer445 en nogmaals bedankt!
 
Volgende keer gelijk de db meeposten, dan heb je het probleem binnen een dag opgelost :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan