hoe berichten groeperen zoals in IOS Mail?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marelli7

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2020
Berichten
66
Op mijn MacBook worden verwante e-mail berichten (ingeklapt) gegroepeerd per onderwerp. Er verschijnt dan een 4>> tekentje (hier dus 4 berichten) waarop te klikken valt om voorgaande berichten te zien.

Bij Outlook Office 365 kan ik dat niet goed voor elkaar krijgen. Als ik de optie 'Weergeven als gesprek' (menu: Beeld) aanzet, gebeurt er zo te zien niets.
Met de optie Rangschikking op onderwerp staan de 'losse' berichten niet meer in de lijst. Na tijdje Googlen toch maar weer hier een berichtje geplaatst (en sorry als ik het onderwerp hier niet kon vinden)

Kortom: Hoe heet dit in Outlook en wat moet ik instellen om de bijelkaar horende berichten te groeperen per onderwerp (liefst ook met in-/uitklap functie)
 
Vergeten te melden: het gaat om outlook op windows 10 (net weer even wat anders dan outlook op de mac....)
 
Kennelijk heb je daar een exchange account voor nodig.
 
volgens mij begrijpen wij elkaar niet zo goed.
Op mijn (privé) Mac heb ik IOS Mail (alles picobello)
Op mijn (zakelijke) Laptop Windows 10 heb ik een Office 365 account met o.a. Outlook.
Het gaat mij om de laatste.
Exchange heeft hier mee niets mee van doen, dacht ik....
 
Oke. Die zakelijke laptop. Is dat in beheer van een systeembeheerder? En is dat een zakelijk adres?

Ik denk dat het een kwestie is van een vinkje. of aan en of uit schuifje.
 
Laatst bewerkt:
Het is idd een zakelijk account (via Citrix), maar welk 'aan/uit schuifje' zou dat dan moeten zijn? Als dat niet de kwestie is, welke setting(s) zouden mij dan het gewenst resultaat moeten geven?
 
Achter citrix zit een systeembeheerder, die kan van alles blokkeren enz enz. Je kunt daar in gesprek mee gaan en de vraag aan hem stellen. Zelf kun je er verder niets mee.:rolleyes:
 
Het vreemd is dat alle opties die her-en-der genoemd worden wél aanwezig zijn in het lint het werk ook zoals beschreven !! Alleen hét grote probleem is dat dit niet het (lees: mijn) gewenste resultaat geeft.

Zo ziet het in de Mail op mijn Mac er uit
MacMail.png
als ik op de » klik dan ontvouwt het onderwerp zich waardoor alle voorgaande berichten zichtbaar worden. Bij 'MacMail' heet dat groeperen.

Bij Office 365 Outlook op Windows is groeperen wat anders, tenminste ze groeperen wel, maar de 'losse' berichten staan er dan niet bij. Markeren als gesprek is ook "aanvinkbaar" maar ook dat geeft niet wat ik bedoel.

Ik begin me af te vragen of dit überhaupt wel kan in Outlook
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is het me gelukt. Als ik op het eerste bericht "ga staan" en dan in [Beeld] een vinkje zet bij 'Weergeven als gesprek' dan komt er een rechts een driehoekje in de berichten om de reeks in/uit te klappen
 
nee, waarschijnlijk niet goed opgelet en niet het eerste bericht geselecteerd. Enfin: het werkt nu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan