SQL adressen ophalen uit andere tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

WST

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
27
Goedendag,

ik heb een vraag over het ophalen van adresgegevens uit Exact Globe. Een relatie in Exact kent 4 adressen, o.a. een POS (postadres) en een VIS (bezoekadres).
De adressen staan in de tabel Addresses, veel andere relatiegegevens in de tabel cicmpy.
Ik heb de tabellen gekoppeld met de account sleutel.

LEFT JOIN Addresses ON cicmpy.cmp_wwn = Addresses.Account


Het vervelende is dat in de tabel addresses elke type adres gebruik maakt van hetzelfde veld, ik heb dus 4 verschillende waardes in het AddressLine1. Deze worden in de tabel onderscheiden door het Type (dus POS, VIS ed.)
Wil ik het juiste veld ophalen dan moet ik dus wel verwijzen naar het juiste Type


Wat ik niet snap is hoe ik nu het adresveld (AddressLine1) van het juiste type POS of VIS uit de tabel kan ophalen. Ik heb onderstaande gedaan maar dit gaat niet goed.
Code:
,CASE WHEN Addresses.Type = 'POS' THEN 
    CASE WHEN Addresses.AddressLine1 = '' OR Addresses.AddressLine1 IS NULL
    THEN Addresses.AddressLine2
    ELSE '' END END AS PPostadres

Bijkomend probleem is dat de adresvelden niet consequent gevuld zijn, soms staat het adres op AddressLine1 en dan weer op AddressLine2. De code moet dus ook dit meenemen, als 1 is leeg dan 2


Wat ik eigenlijk zoek is de code om de relatie te leggen naar het juiste type adres maar hoe doe ik dat?


Is het b.v. mogelijk om 2 joins naar dezelfde tabel te maken maar de tabel dan anders te noemen:

Als voorbeeld:
LEFT JOIN Addresses on cicmpy.cmp_wwn = Addresses.Account AND Addresses.Type = 'VIS' -> als Bezoekadres
LEFT JOIN Addresses on cicmpy.cmp_wwn = Addresses.Account AND Addresses.Type = 'POS' -> als Postadres


B.v.d. voor jullie support.


Zo staan de adressen in Exact
Relatie_adressen.jpg



mod. code in tags gezet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan