Formules omzetten naar waarden na verstreken datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pnuiten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2021
Berichten
3
Formules omzetten naar waarden na verstreken datum.

Werkblad 1 - maandoverzicht 1-31 van omzetten en statistieken die elke dag wordt ge-update met een formule verwijzing naar werkblad 2.

Werkblad 2 - hier wordt elke dag de file in gekopieerd van de huidige datum tot en met het einde van de maand.

Case: bijvoorbeeld op 10 juni bevat de “import” file die in werkblad 2 wordt gekopieerd enkel data van 11 juni t/m 30 juni. Na elke verstreken dag schuift de datum dus 1 dag op.
Uiteraard wil ik de info van de verstreken data behouden in werkblad 1.

Hoe kan ik het met VBA zo organiseren dat de formules in de cellen op werkblad 1 van verstreken data (oftewel een datum niet meer voorkomt in werkblad 2) worden verwijderd en de data wordt omgezet naar waarden.

De doelstelling is dus dat alle data uit het verleden zichtbaar blijft ondanks als waarden.

Alvast bedankt voor je hulp.
 

Bijlagen

  • Test.xlsm
    14,6 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Lijkt me geen enkel probleem.
Plaats wel even een voorbeeld documentje.
 
Daarvoor heet MS de tabel, de draaitabel en de slicer ingebouwd.
 

Bijlagen

  • __ingebouwd.xlsb
    14,8 KB · Weergaven: 21
Hartelijk dank ziet er mooi uit echter biedt dit geen oplossing van de probleemstelling.
 
Waarom niet? Gebrek aan kennis? Data kan je toch aanvullen? Werk met tabellen en gebruik kolomkoppen.
 
De data komt elke dag aan in een separate tekst file die op een makkelijke manier in de sheet kan worden geplakt. Die transactie zal worden gedaan door mensen met geen Excel kennis. Het is echt de bedoeling dat de input in het ene weekblad komt en de uitwerkingen in het andere. Ondanks dat waardeer ik het tenzeerste dat je me helpt om naar een oplossing te zoeken.
 
Er is niets makkelijker dan data gelijk onder een tabel tabel te plakken. Het bereik van de tabel wordt dan automatisch aangepast en je kan dan prima verder met de suggestie van @snb in #3
Mensen zonder Excel kennis moet je even bijscholen. Ben je zelf bekend met VBA?
 
Verdiep je eens in Querytabels.
Er hoeft nl. helemaal niets 'geplakt' te worden.
 
Laatst bewerkt:
Met VBA. Al zie ik het nut er niet van in. Hoe gaan de volgende weken eruit zien?
Code:
Sub VenA()
  For Each cl In Sheet1.Columns(2).SpecialCells(-4123)
    If cl.Offset(, -1) <= Sheet2.Cells(3, 1) Then cl.Resize(, 3) = cl.Resize(, 3).Value
  Next cl
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan