• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vanuit excel een word-dcoument openen met database

Status
Niet open voor verdere reacties.

SafeConstruct

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2021
Berichten
84
Ik heb een macro in excel die een welbepaald word-document opent. En dat lukt me

Code:
Public Sub openExistingWordFile()
    Dim oWord As Object
    Set oWord = CreateObject(Class:="Word.Application")
    oWord.Visible = True

    oWord.documents.Open Filename:="C:\Users\Gebruiker\Google Drive\Safe Construct\0000 VGP.docx"      ' OPEN AN EXISTING FILE.
    oWord.Activate

    Set oWord = Nothing
End Sub

Doch heb ik een probleem.

Als ik ditzelfde word-document open via word, vraagt ie mij automatisch (en dat moet ook de bedoeling zijn) of ik de SQL-opdracht wil uitvoeren voor het openen van mijn database. Met andere woorden : dit is mijn basis voor de uitvoering van mijn verzendlijsten.
Nu moet ik dus telkens terug de database gaan opzoeken en aanklikken. Dit moet toch te realiseren zijn zonder telkens deze laatste handeling te doen ?

Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen ?
 

Bijlagen

  • 0000 VGP.docx
    104,1 KB · Weergaven: 16
Simpeler zò

Code:
sub M_snb()
  with getobject("C:\Users\Gebruiker\Google Drive\Safe Construct\0000 VGP.docx")
     
  End with
end sub

Wat voor database ? Access, Excel,
 
De SQL-vraag is een ten onrechte, en overijverige vraag van Microsoft.
Die kun je alleen uitschakelen via het Windosregister bij de Word instellingen.
 
nog een vraag hierbij : ik lanceer jouw macro en hij vraagt me de database maar ik krijg het word-document niet te zien ...
 
Het voordeel van deze methode is dat alles op de achtergrond gebeurt.

Code:
sub M_snb()
  with getobject("C:\Users\Gebruiker\Google Drive\Safe Construct\0000 VGP.docx")
     .windows(1).visible=true
  End with
end sub
 
Ik krijg de melding "Microsoft Exel wacht totdat een andere toepassing een OLE-bewerking heeft voltooid" met OK of Annuleren
Bij foutopsporing komt in gele kleur With GetObject("C:\Users\Gebruiker\Google Drive\Safe Construct\0000 VGP.docx")
 
Even te snel ... blijkt toch te lukken, sorry hoor. Ik verdiep me verder en hou je op de hoogte.
 
Ik volg en dit is een oplossing voor mijn probleem dat ik had, waarvoor dank.
Ik heb hier nog een bijkomende vraag over waarmee ik iets verder wil gaan in de vereenvoudiging met het lanceren van de verzendljsten, maar ik vermoed dat ik dit in een volgende forumvraag dien te lanceren.
Indien ik de vraag direct stelde zou het misschien iets te ingewikkeld overkomen.
Nogmaals dank !
 
Je kunt beter voorkomen dat de vraag gesteld wordt dan zinloos iedere keer op OK klikken.
 
Beste SNB,

Het resultaat is inderdaad ok, hetzij dat ik (slechts af en toe) 1 probleempje heb : als ik de macro lanceer rijst de vraag of de database moet worden opgehaald (ja natuurlijk) maar : dit venster kruipt soms achter mijn xlsx-file, zodoende kan ik dit niet aanklikken en dien ik in het Taakbeheer word aan te klikken ...
Is het mogelijk dat die vraagstelling steeds op de voorgrond komt of nog beter : in de macro voorzien dat hij die steeds moet opzoeken ?
 
Deze staat erbij maar af en toe krijg ik geen screen te zien hoor
Code:
 .windows(1).visible=true
 
Dat heeft niets met mijn tweede zin in #4 te maken.
 
wat bedoel je met #4, voor mij als beginneling is dit niet duidelijk hoor, excuses hiervoor
 
Zoek eens op wat het Windowsregister is.
 
Snb bedoelt de tweede regel uit bericht #4. Overigens kun je de database vraag gewoon onderdrukken in Word; daar is geen register aanpassing voor nodig. Al mag het natuurlijk wel zo :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan