Weergave-taal instellen voor specifieke Office app (Acces)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wocky

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
Berichten
192
Beste,

Weet iemand een eenvoudige manier om de "weergave-taal" van MS Access in te stellen
... zonder dat dit invloed heeft op alle office apps?

- Ik gebruik office 365
- Standaard in het Nederlands

- De Access-app zou ik graag in het Engels weergeven.
--- En dus enkel Access.. en "niet alle" office-apps

- Als ik de Weergave-Taal wijzig naar Engels... in Acces... worden alle office-bundels geconverteerd naar Engels.
... ik zou dus graag enkel Access in het Engels willen weergeven.

- Opgelet!
--- Het gaat over de "weergave-taal" (bovenste taal-selectie in het "Opties -> Taal" -Menu)
--- Het gaat "niet" over de "bewerkings-taal" (onderste taal-selectie in het "Opties -> Taal" -Menu)


Alvast bedankt.
Wocky
 
Jammer genoeg kan je de taal in Office niet per applicatie instellen. Je kan in Access wel je eigen boodschappen schrijven en tonen in een taal die de gebruiker kiest.
Hier heb je een voorbeeld van een multi language access app. In de afbeelding staan de libs die gebruikt worden (VBA -> Tools -> References)
 

Bijlagen

  • MULTILANG_DEMO.zip
    417,2 KB · Weergaven: 14
  • MultiLangLibs.JPG
    MultiLangLibs.JPG
    45,9 KB · Weergaven: 28
Wat jij wilt, kan niet. Het is dus ofwel de hele Suite in het Engels (menu's, knoppen etc), ofwel alles in het Nederlands. Hooguit kun je iets maken waardoor je e.e.a. makkelijker kan switchen, maar dat zal niet heel veel schelen in gemak of tijd, omdat je na het veranderen van taal alsnog de applicatie's opnieuw moet opstarten. En daarbij worden ook nog eens alle openstaande applicaties afgesloten. Het enige dat je dus kunt doen, is alles in je Access database meertalig maken, waarbij je de applicatie zelf verbergt, en dus de complete menu's en formulieren meertalig aanbiedt. Da's een hele hoop werk.... De demo van noella is wat dat betreft niet meer dan het topje van de ijsberg :).
 
@Wocky: De oplossing in de memo vervangt alle messages en vertaalt alle labels en knoppen op de formulieren. Dat is voor de meeste gebruikers ruimschoots voldoende. By the way: als je gebruikers hebt die een franstalige versie willen, hebben die ook meestal een franstalige office die dan naadloos samenwerkt met de foutmeldingen en labels in je applicatie. De applicatie verbergen en eigen menu's maken is veel te veel moeite voor een klein extra resultaat, daar zou ik nooit aan beginnen. Als je een volledig zelfstandige applicatie wil maken ben je sneller en beter af door in .net of JAVA te ontwikkelen dan met Access. Eén van de redenen om Access te gebuiken is immers de snelheid van ontwikkelen.
Als je, terwijl je ontwikkelt graag zelf de engelstalige menu's wil zien voor screenshots en zo, zal je even je complete office moeten switchen en dan terugzetten.
succes
 
De applicatie verbergen en eigen menu's maken is veel te veel moeite voor een klein extra resultaat, daar zou ik nooit aan beginnen.
Grotendeels mee eens :). De applicatie an sich verbergen is niet zo moeilijk; de code daarvoor heb ik regelmatig gepost in voorbeeldjes in dit forum. Dus dat is twee minuten werk. Maar het maken van eigen menu's? Niet aan beginnen. Als je gebruikers in een eigen taal wilt laten werken, zorg er dan voor dat alle taalelementen op de formulieren en rapporten goed staan, en verberg de applicatie. Dan zou iedereen goed moeten kunnen werken met de database.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan