Lanceren verzendingslijst via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

SafeConstruct

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2021
Berichten
84
Ik heb een .doc geopend die klaar staat om een verzendingslijst te lanceren. Ik wil dit na opening van mijn document direct lanceren (dit wordt uitgevoerd nadat ik het document open via xlsx).
Ik heb deze macro opgenomen en kom tot volgend resultaat

Code:
Sub Test_all()
'
' Test_all Macro
'
'
    ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource Name:= _
        "C:\Users\Gebruiker\Google Drive\Safe Construct\SC Projecten.xlsm", _
        ConfirmConversions:=False, ReadOnly:=False, LinkToSource:=True, _
        AddToRecentFiles:=False, PasswordDocument:="", PasswordTemplate:="", _
        WritePasswordDocument:="", WritePasswordTemplate:="", Revert:=False, _
        Format:=wdOpenFormatAuto, Connection:= _
        "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;User ID=Admin;Data Source=C:\Users\Gebruiker\Google Drive\Safe Construct\SC Projecten.xlsm;Mode=Read;Extended Properties=""HDR=YES;IMEX=1;"";Jet OLEDB:System database="""";Jet OLEDB:Registry Path="""";Jet OLEDB:Engine Type=35;J" _
        , SQLStatement:="SELECT * FROM `DATABASE$`", SQLStatement1:="", SubType:= _
        wdMergeSubTypeAccess
End Sub

Wat is mijn probleem ? Bij het lanceren van een verzendingslijst (zonder macro) krijg je een scherm voor invoer van gegevens (geadresseerde zoeken) en vraagt hij 2 zaken doch dit scherm vraagt hij mij niet via bovenstaande macro.
1. Zoeken : hier breng ik een dossiernr in
2. Zoeken in 'dit veld' en klik ik aan, altijd "DOS-TYPE VALUE"

Dus dit is een issue.

Bijkomend (in ondergeschikte orde) droom ik ervan dat ik bij bovenstaande in de 2 velden ook een automatisatie daarvoor (maar misschien ga ik nu iets te ver)
1. het dossiernummer staat in een welbepaalde cel in xlsx (van waaruit ik het .doc genereer)
2. dit veld is steeds hetzelfde qua invoer nl. "DOS-TYPE VALUE"

Dit is de bijkomende uitdaging die ik nu reeds stipuleer en hoop dit te kunnen verwezenlijken met jullie hulp.

Alvast dank.
 
Omdat je niet het complete verhaal post, denk ik. En in ieder geval niet de bijbehorende bestanden.
Bij het lanceren van een verzendingslijst (zonder macro) krijg je een scherm voor invoer van gegevens (geadresseerde zoeken) en vraagt hij 2 zaken doch dit scherm vraagt hij mij niet via bovenstaande macro.
1. Zoeken : hier breng ik een dossiernr in
2. Zoeken in 'dit veld' en klik ik aan, altijd "DOS-TYPE VALUE"
Die twee vragen zitten niet in je code. Dus die komen ergens anders vandaan. Zonder de juiste documenten kunnen wij dat dus niet onderzoeken.
 
Ik ga herformuleren met een voorbeeld.

In de xlsx sheet CT heb ik een button "VGP" welke is gelinkt aan onderstaande macro

Code:
Sub M_snb_VGP()
  With GetObject("C:\Users\Gebruiker\Google Drive\Safe Construct\0000 VGP.docx")
     .Windows(1).Visible = True
  End With
End Sub

Het word-document wordt geopend doch krijg ik de vraag of ik de sql wil uitvoeren voor het selecteren van de database (sheet database uit xlsx). Dit is altijd "JA", anders zou ik de button VGP niet hoeven te lanceren, dus zou ik hier graag steeds automatisch de bevestiging "JA" geven.

Het word-document is dan open, en ik wil echt automatisch de verzendlijst activeren, door middel van de geadresseerde te zoeken (wat word gevraagd door Word zijnde 'Zoeken' en 'Zoeken in Dit veld' ).
Deze info staat altijd in mijn xlsx sheet CT en wil ik dus automatisch meenemen
- Zoeken = uit sheet CT cel A1 (in dit vb 99999-V)
- Zoeken in dit veld = steeds hetzelfde zijnde DOS-TYPE VALUE (kolom C uit sheet Database)
Dus zoals gezegd : ik heb deze info in mijn sheet CT dus had ik deze graag automatisch meegenomen en is voor mij echt onontbeerlijk.

Alvast dank.
 

Bijlagen

  • SC Projecten voor macro verzendlijst.xlsm
    74,1 KB · Weergaven: 30
  • 0000 VGP.docx
    107,1 KB · Weergaven: 22
Zo te zien ben ik de persoon die er 1 maal naar gekeken heeft :). Vanwege omstandigheden zit ik de laatste (en komende) tijd behoorlijk krap in mijn vrije tijd, dus ik kan er pas verder naar kijken als ik iets meer tijd heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan