BIOS knoopcel vernieuwd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Beste Helpmij'ers, ben ik weer 'ns met een vraag.

Heb vandaag m'n BIOS knoopcel vervangen.
Tevens de ext. hardware stevig uitgedund qua aansluiting op USB.

Probleem is dat ik m'n harde schijven voor een deel niet meer zie.
Heb ook gemerkt dat enkele USB stations niet meer functioneren.
Schijfbeheer geeft ook niet meer duidelijkheid.

Onderliggend probleem is Verkenner met trage groene balk. Ik wil SDkaarten inlezen via Sandisk USB kaartlezer (gaat altijd goed), maar nu loopt er continu van alles vast - zoals de Verkenner).
Las iets over indexeringsopties, maar ik krijg geen enkel resultaat na dit ingetikt te hebben in het zoekveld.

Al wat gezocht via 't web, maar nog niet de oplossing kunnen vinden. Zit vooralsnog helaas helemaal vast.
 
Je zegt ook dat je de hardware hebt uitgedund.
kan je wat gedetailleerder hier op ingaan?

Normaal moet je bij een standaard BIOS weinig vreemde dingen tegenkomen.
 
Thx. guys. Heb inmiddels wel alles zichtbaar (ook MoBo nog 'ns bestudeerd) en ben met 'n BIOS update bezig.
Dus dat is opgelost.

Wel blijft dat Verkennerprobleem. Trage groene balk met als uiteindelijk resultaat het vastlopen van de Verkenner.

Heb verder BIOS op optimale default instellingen staan, dus geen overclocken etc. Zelfs de manueel geselecteerde en gesuggeerde aanpassingen (zoals bijv. video editing) gaven problemen (een mogelijkheid waar men ook al voor waarschuwt).
 
Kwam op de gedachte om 'n ander SD kaartje (concert gisteren) in de lezer te doen.
Direct toegang, geen traag Verkennergedoe. Kaartje is op camera gewoon te lezen, geen issues.

EDIT: later weer wél problemen van div. aard qua vastlopen, dus nu maar gekozen voor toch een verse, aktuele install. Geen tig Windows versies over elkaar...

Voor nu weer veel dank voor het meedenken en vraag zal ik als opgelost markeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan