• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleur automatisch laten veranderen met een datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Torretta01

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2021
Berichten
8
Beste forumgebruikers,

Mijn Excel kennis is heel beperkt vandaar dat ik jullie hulp goed kan gebruiken.

ik zou graag iets toe willen voegen in een exceldocument van mij waarbij de cel kleur automatisch veranderd aan de hand van de datum.


Indien de datum in de cel meer dan 7 dagen verder ligt dan de huidige datum moet de celkleur groen zijn
indien de datum minder dan 7 dagen is maar meer dan 3 moet de celkleur oranje zijn
indien de datum minder dan 3 dagen is moet de celkleur rood zijn

Huidige datum: 11-06-2021
Datum cel 30-06-2021 celkleur groen
Datum cel 16-06-2021 celkleur oranje
Datum cel 12-06-2021 celkleur rood.

Hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen, alvast bij voorbaat dank!

Groet,
Torretta 01
 
Bedankt voor jullie hulp! Dit was inderdaad wat ik bedoelde

@Senso, is het nog mogelijk om twee aanpassingen erin te verwerken?

Indien er geen betaaldatum ingevuld is dat de cel rood blijft ook nadat de datum is verstreken? En indien er voor de factuurdatum een betaling is gedaan de cel dan blanco word?

Hoe kan ik dat het beste doen?
 

Bijlagen

  • Excel Kleur - test-document 2.xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 25
Ik kan daar niet verder mee helpen, wellicht iemand van de experts. Mijn kennis/kunde van Excel is zeer beperkt. Ik heb alleen zelf proberen uit te voeren wat je in post 1 aangaf.
 
zo ? (stopt na 1e VO als betaaldatum is ingevuld)
 

Bijlagen

  • Excel Kleur - test-document 2.xlsx
    19,5 KB · Weergaven: 39
Mij lijkt een eigen bestand wat beter gezien de manier hoe datums ingevuld worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan