• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe de kleur van stuk tekst te veranderen in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lieke2019

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2019
Berichten
17
Hoi,

Weet iemand hier hoe je (een deel van een stuk) tekst die in een formule staat van kleur kunt laten veranderen?

Bijvoorbeeld: Formule is: ="Info: &C1*C2/100 &"Tekst2" en de uitvoer zou dan moeten worden: Info: 169,50 Tekst2

Dus hoe kan ik alleen het woord 'Info:' een andere kleur geven?

Zoals hier in de editor met "[COLOR="#800080"Info:[/COLOR] werkt in de formule ook niet, hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld [Rood]

Bij alleen maar tekst is het geen enkel probleem maar wel als er een berekening in dezelfde cel staat, dan wordt de formule niet uitgevoerd.

BVD Lieke
 
een macro de waarde in de cel laten zetten (niet de formule) en dan de macro tekst gedeeltelijk laten kleuren

maar het is eenvoudiger om 2 cellen te gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Zonder voorbeeldbestand.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Not Intersect(Target, Range("C1:C2")) Is Nothing Then
    With Range("D2") [COLOR="#008000"]'***pas de cel aan[/COLOR]
      .Font.Color = vbBlack
      .Formula = "info: " & Format([C1] * [C2] / 100, "0.00") & " tekst2"
      .Characters(Start:=1, Length:=5).Font.Color = vbRed
    End With
 End If
  
End Sub
 
Kan ook ZONDER VBA.

De cel selecteren, en in het formulevak met de muis het stuk tekst selecteren dat je wilt kleuren. Daarna in Start Letterkleur kiezen...
 
Welke versie van Excel? Als ik in de formulebalk dat stuk tekst selecteer, is Tekstkleur niet actief.
 
Wat komt er in de formulebalk dan bij te staan? In 2007 staat > ="Info: " &C1*C2/100 &" Tekst2"
Ik kan wel selecteren maar niet kleuren.
 
@senso, één en ander lukt enkel met een tekst in een cel, niet met een formule, daarin kan je immers niet vooraf stellen vanaf de zoveelste tot de zoveelste karakter.
Dus, na selectie ven een deel van je formule in de formulebalk, krijg je geen keuzemenu (in mijn excel2019).
 
@mvdvlist, mij lukt het in ieder geval niet (excel 2016)
Heb je wel een formule in de cel staan?
 
Bedankt voor de uitleg. Ja, goed. Ik vraag dat om zaken duidelijk te krijgen. Lijkt mij dat de vraag/wat iemand wil, in post 1 toch duidelijk is!
 
Inderdaad, aan de formule had ik niet gedacht. Sorry. Dat lukt dus niet.
 
Beste forum,

is hier een oplossing voor? kan ook niet zo snel iets vinden op het net over specifieke (deel) tekst in een formule kleuren, cellen kleuren lukt wel aan de hand van bepaalde tekst.
mijn probleem vergelijkbaar, dat ik de verwijzingen &C20& / &C17& / &C18& naar de andere cel een kleurtje wil geven (de andere cel wisselt nml. van waarde)
=ALS(CE_BTB=2;"pas waarde aan van ["&C20&"] en check ["&C17&"]"&" vergelijk met ["&C18&" ]"
hopelijk is er een oplossing, maakt voor de gebruiker iets duidelijker.

Gr
Henny
 
Beste forum,
Zie deze nog openstaan

is hier een oplossing voor? kan ook niet zo snel iets vinden op het net over specifieke (deel) tekst in een formule kleuren, cellen kleuren lukt wel aan de hand van bepaalde tekst.
mijn probleem vergelijkbaar, dat ik de verwijzingen &C20& / &C17& / &C18& naar de andere cel een kleurtje wil geven (de andere cel wisselt nml. van waarde)
=ALS(CE_BTB=2;"pas waarde aan van ["&C20&"] en check ["&C17&"]"&" vergelijk met ["&C18&" ]"
hopelijk is er een oplossing, maakt voor de gebruiker iets duidelijker.

Gr
Henny
 
kijk naar A1 als je een waarde in A3:A7 wijzigt.
Niet echt handig :confused:
 

Bijlagen

  • kleurtjes.xlsm
    22,9 KB · Weergaven: 43
Cow18,

toch bedankt, is inderdaad ingewikkeld, werkt wel :)
Wel iets om uit te proberen, kijken of ik deze werkend krijg in cellen met formules .
zal wel even puzzelen worden omdat mijn formules wat complexer zijn.

alvast een fijn weekend
gr
Henny
 
iets handiger voor meerdere formules, maar toch ...
 

Bijlagen

  • kleurtjes.xlsm
    22,9 KB · Weergaven: 49
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan