Externe HDD's niet meer te zien na verse installatie Windows 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze drivers heb ik idd geüpdatet.

Gekozen voor GPT en nu krijg ik onderstaande foutmelding, kun je hier iets mee?
Als het een schijf is die als MBR is opgezet dan klopt dat, dan dus voor MBR kiezen.
Als het GPT is dan is het vreemd tenzij je een aparte partitie/schijf manager gebruikt heb waar Windows niet meer om kan gaan, af en toe gebeurt dat.
 
Laatst bewerkt:
Hé, nu ik Schijfbeheer opnieuw open krijg ik (helaas) onderstaande melding:
.......................
Dit staat nog bij de informatie:
Heb je daar 8 schijven aanhangen?
Kun je niet met een schone installatie beginnen met 1 schijf en dan schijf voor schijf er een aanhangen en als dat nodig is die initialiseren voor het type waar die op ingesteld is, GPT of MSDOS, en hopelijk weet je dat.
Er kan zo maar een foute schijf tussen zitten die het voltooien proces van iets in de weg zit... maar met zoveel problemen wordt dit mogelijk niet goed zichtbaar.
 
01 - ze zijn allemaal groter dan 2 GB, dan wordt het GPT. Wat gebeurt er als ik toch MBR kies? Is dat bekend?

02 - de schijven met een 'I' in de naam zijn interne schijven. Die zitten dus vast in de desktop. Beide grotere WD zijn extern.
Verder dus 3 WD Mybook 4Tb en 3 WD Mybook die wat ouder zijn. Ook nog 3 GData schijven van 6 TB per stuk (meen ik) en die zijn gewoon te zien (staan nu niet aan).
 
Heb je daar 8 schijven aanhangen?
Kun je niet met een schone installatie beginnen met 1 schijf en dan schijf voor schijf er een aanhangen en als dat nodig is die initialiseren voor het type waar die op ingesteld is, GPT of MSDOS, en hopelijk weet je dat.
Er kan zo maar een foute schijf tussen zitten die het voltooien proces van iets in de weg zit... maar met zoveel problemen wordt dit mogelijk niet goed zichtbaar.

Ik werk ook zo en alle kabels worden nog eens gecheckt en benoemd met labels.
 
Kan wel zijn, respect daarvoor, maar nu werkt het even niet..... toch? Dus terug naar de basis, een goed draaiende, liefst schone Windows.

Met zoveel schijven is het op afstand niet meer in te schatten of er een probleem schijf bij zit.
Het probleem wordt een stuk eenvoudiger als er een probleemloze Windows draait die bij het koppelen van een bekende schijf die gewoon door Win10 herkend dient te worden, goed werkt.
Is dat OK dan kun je 1 voor 1 de andere schijven aansluiten om te kijken of het goed blijft gaan of dat er een probleemschijf zit.

Zo een onderzoekje is pas goed uit te voeren als je zo simpel mogelijk begint.
 
Kan wel zijn, respect daarvoor, maar nu werkt het even niet..... toch? Dus terug naar de basis, een goed draaiende, liefst schone Windows.

Met zoveel schijven is het op afstand niet meer in te schatten of er een probleem schijf bij zit.
Het probleem wordt een stuk eenvoudiger als er een probleemloze Windows draait die bij het koppelen van een bekende schijf die gewoon door Win10 herkend dient te worden, goed werkt.
Is dat OK dan kun je 1 voor 1 de andere schijven aansluiten om te kijken of het goed blijft gaan of dat er een probleemschijf zit.

Zo een onderzoekje is pas goed uit te voeren als je zo simpel mogelijk begint.

Exact zo uitgevoerd. Brandschone installatie (dus geen bestanden meegenomen etc./upgrade).
Zal nog 'ns op m'n laptop kijken én weer eens via een directe USB moederbord.
 
Heb net Minitool Partition Wizard en weer 'ns opgezet en zie nu ook dat deze schijf MBR is. Tevens de melding 'Bad Disk'.

Zal dus nog 'ns (kan wel met de huidige schijf, zoveelste backup van div. projecten) voor MBR initialisatie kiezen.
 
Reply's lijken me inherent aan het proces.

Driverhub had je genoemd, maar deze heb ik nog niet zien langskomen (of gewoon gemist, dat kan ook). CrystalDiskInfo gedownload en geïnstalleerd, maar wil nu niet opstarten.
'Bad disk' zie ik dus net pas na install Minitool Partition Wizard.

Zit even in 'n paar uploads, maar zal straks systeem even opnieuw opstarten
Voeding weet ik even niet, maar a. is een stevige jongen van 'n A merk en b. het heeft altijd zonder problemen gewerkt.
Lijkt me sterk dat gelijktijdig met een schone installatie de voeding defect raakt.

Dit is overigens m'n systeem:
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x.
 
Laatst bewerkt:
Ok, opnieuw opgestart, CrystalMeth gedraaid en nog steeds niets zichtbaar van de schijf. Alle overige wel.

In Apparaatbeheer is hij wel nog steeds te zien.

Kreeg net bij 'Stuurprogramma's bijwerken' dit te zien (nieuw):



>>
Device USBSTOR\Disk&Ven_WD&Prod_My_Book_1230&Rev_1065\57434334453253563846544B&0 requires further installation.
(eigenschappen/gebeurtenissen).
 

Bijlagen

  • ABS.jpg
    ABS.jpg
    58,4 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Een probleem met energiebeheer misschien want USB stroom kan door Energiebeheer uitgeschakeld worden. U kan proberen om een klein apparaat op te laden en kijken of dat lukt. Ik weet niet of een externe schijf altijd op een HUB werkt. Eerst zou ik Power Management in de BIOS (S1, S2 enz.) af zetten. Probeer dan de instelling in Energiebeheer (klik rechts op Start), Extra Energie-instellingen. Bij uw methode "De schema-instellingen wijzigen" kiezen. Vouw bij de mogelijkheden "USB-instellingen" uit. De instelling voor selectieve USB onderbreking daar uitschakelen.

Als u de servicepacks van Windows met de updates heeft geïnstalleerd en u krijgt de externe schijfstations nog niet te zien én u heeft de computer helemaal uitgeschakeld gehad, dus niet in slaapstand of met Snel opstarten wat ook slaapstand is (bij Energiebeheer > Extra instellingen > Het gedrag van de aan/uit knop bepalen > instellingen die nu niet beschikbaar zijn > Snel opstarten, het afvinkje weghalen, dan zou ik de herstelopdracht sfc /scannow geven en opnieuw Windows installeren met alle drivers die voor deze Windows versie geschikt zijn en uit originele bron dus geen driver-zoek programma's of vanaf sites van derden. Voor Windows 10 64 bits, moeten alle door ASUS aangeboden drivers geïnstalleerd worden maar zeker de chipset drivers. Windows 10 32 bits wordt door ASUS niet ondersteund maar mag geprobeerd worden met andere drivers en daar kan de schoen ook wringen want welke Windows 10 u gebruikt geeft u niet op.
 
Een probleem met energiebeheer misschien want USB stroom kan door Energiebeheer uitgeschakeld worden. U kan proberen om een klein apparaat op te laden en kijken of dat lukt. Ik weet niet of een externe schijf altijd op een HUB werkt. Voorheen zonder problemen Eerst zou ik Power Management in de BIOS (S1, S2 enz.) af zetten. Ik ga kijken of ik dit kan vinden..
Probeer dan de instelling in Energiebeheer (klik rechts op Start), Extra Energie-instellingen. Bij uw methode "De schema-instellingen wijzigen" kiezen. Vouw bij de mogelijkheden "USB-instellingen" uit. De instelling voor selectieve USB onderbreking daar uitschakelen. DONE

Als u de servicepacks van Windows met de updates heeft geïnstalleerd en u krijgt de externe schijfstations nog niet te zien én u heeft de computer helemaal uitgeschakeld gehad, dus niet in slaapstand of met Snel opstarten wat ook slaapstand is (bij Energiebeheer > Extra instellingen > Het gedrag van de aan/uit knop bepalen > instellingen die nu niet beschikbaar zijn > Snel opstarten, het afvinkje weghalen, dan zou ik de herstelopdracht sfc /scannow geven en opnieuw Windows installeren met alle drivers die voor deze Windows versie geschikt zijn en uit originele bron dus geen driver-zoek programma's of vanaf sites van derden. Voor Windows 10 64 bits, moeten alle door ASUS aangeboden drivers geïnstalleerd worden maar zeker de chipset drivers. DONE Windows 10 32 bits wordt door ASUS niet ondersteund maar mag geprobeerd worden met andere drivers en daar kan de schoen ook wringen want welke Windows 10 u gebruikt geeft u niet op. Goede vraag ook lijkt me, het betreft Windows 10 Enterprise 64 bit

Beste Alfred 2, allereerst ook dank voor uw reactie en excuses voor de verlate reactie van mijn kant (was een paar dagen in Dsld voor werk).

Eén van de eerste dingen die ik na een verse installatie doe, is Energiebeheer aanpassen. Niets gaat auto uit bij mij. Doe ik manueel.
Zojuist een Sandisk SDkaart in een Sandisk kaartlezer gestopt. Hoor het bekend 'connectiegeluid', maar kan hem niet vinden in Verkenner. Wél weer bij Schijfbeheer (niet als Canon o.i.d. en ik weet niet of dat het geval zóu zijn).

M'n gevoede USB hub erbij gepakt. Kaart er direct in - alleen het geluid van connectie, geen station in Verkenner (eerder wel div. USB 'stations' van de hub zelf). Ik vertel gewoon even wat ik allemaal ervaar - heb er ook wel logische connecties bij in enkele gevallen.
Vervolgens de SDkaart er direct in geprikt - kan ook - weer geluid van connectie, geen station in Verkenner.

BIOS weer 'ns helemaal gecheckt: alles m.b.t. USB staat op Auto of Enabled.
De SD kaart wordt ook in het BIOS gezien.

Ik krijg (of houd) toch het gevoel dat het een klein iets moet zijn, maar wat?

aanvullend: ik ben nog even met uw suggesties bezig, graag een moment ...
 
Laatst bewerkt:
Ben ik weer.

Power Management niet kunnen vinden. Heb BIOS maar weer ingesteld op Optimized defaults (kan nooit kwaad, lijkt me).

Verder krijg ik tijdens het opstarten tussen BIOS en OS wel altijd 'n scherm van Intel: (afbeeldingen uploaden gaat blijkbaar ineens niet meer op Helpmij, worden steeds automatisch bijlagen - te groot kan bijna niet...)

 
Open een opdrachtregel met administratorrechten.
Typ: diskpart /s "list volume">"%userprofile%\desktop\volumes.txt" & start notepad "%userprofile%\desktop\volumes.txt"

Post het log in je reactie.
Onderstaand is een voorbeeld van wat je dan zou kunnen zien:
Code:
Microsoft DiskPart version 10.0.14393.0

Copyright (C) 1999-2013 Microsoft Corporation.
On computer: DORADO

Volume ### Ltr Label Fs Type Size Status Info
---------- --- ----------- ----- ---------- ------- --------- --------
Volume 0 G DVD-ROM 0 B No Media
Volume 1 I DVD-ROM 0 B No Media
Volume 2 C Boot NTFS Partition 263 GB Healthy Boot
Volume 3 E Back-Up1 NTFS Partition 1101 GB Healthy
Volume 4 D Recover NTFS Partition 29 GB Healthy
Volume 5 FAT32 Partition 100 MB Healthy System
Volume 6 RAW Partition 450 MB Healthy Hidden
Volume 7 H Removable 0 B No Media
Volume 8 Partition 1397 GB Healthy Offline
 
Hi Dorado, wil ik doen en kijk via Schijfbeheer of m'n net ingestoken SDkaart via lezer zichtbaar is, krijg in onderstaand in beeld:




gebeurt er toch allemaal :rolleyes:

List Volume (was weer even outside the box zoeken...) leidt tot dit overzicht:



Volume 4 zou dan de SD kaart moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Volg deze vervolgstappen:
(Omdat in de kolom Fs geen formattering te zien is, moet je deze formatteren!
Stap 1:
Open een opdrachtregel met administratorrechten.
Typ dan onderstaande regels 1-voor-1 gevolgd door een enter:

diskpart
select volume 4
clean
create partition primary
select partition 1
active
FORMAT FS=NTFS
assign letter=L
exit




Stap 2:
Open een opdrachtregel met administratorrechten.
Typ: diskpart /s "list volume">"%userprofile%\desktop\volumes.txt" & start notepad "%userprofile%\desktop\volumes.txt"

Post het log in je reactie.
Onderstaand is weer 'n voorbeeld van wat je dan zou kunnen zien:
Code:
Microsoft DiskPart version 10.0.14393.0

Copyright (C) 1999-2013 Microsoft Corporation.
On computer: DORADO

Volume ### Ltr Label Fs Type Size Status Info
---------- --- ----------- ----- ---------- ------- --------- --------
Volume 0 G DVD-ROM 0 B No Media
Volume 1 I DVD-ROM 0 B No Media
Volume 2 C Boot NTFS Partition 263 GB Healthy Boot
Volume 3 E Back-Up1 NTFS Partition 1101 GB Healthy
Volume 4 D Recover NTFS Partition 29 GB Healthy
Volume 5 FAT32 Partition 100 MB Healthy System
Volume 6 RAW Partition 450 MB Healthy Hidden
Volume 7 H Removable 0 B No Media
Volume 8 Partition 1397 GB Healthy Offline
 
Laatst bewerkt:
Veel dank! Excuses, maar kom ik morgen op terug. Waardeer jullie bijdragen en meedenken enorm!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan