Locatie specifieke W10 Pro pictogrammen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Waar bevinden zich de in W10 gebruikte pictogrammen zoals onder een deel van Start/Instellingen. Die cirkel Opnieuw opstarten kan ik niet vinden en zo zijn er meer.
 
Ja, dat is een mooi overzicht. Die icons had ik allemaal al vastgelegd. Echter het is toch lastig soms een specifiek icon te vinden. W10 heeft onder start en instellingen toch andere icons. Het is lastig dat icons geen fatsoenlijke namen hebben of in categorieën zijn onderverdeeld.

MS is zelf ook het spoor bijster want het gebruikt het verkeerde symbool onder Start voor Aan/uit namelijk het Stand-by symbool (5009)
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor. Als het streepje binnen de cirkel valt dan is het aan/uit maar wanneer het streepje door de cirkel gaat dan wordt de voeding er niet door uitgeschakeld, je mag zelf bepalen of je dat standby vindt zijn. De knop van de voeding zit meestal achterop de computer en anders moet je de stekker er uit doen of een stroom schakelaar overzetten. Een schakelaar op een stekkerbak heeft dus geen streepje wat door een cirkel gaat maar een streepje én een cirkel.

Maak bij fouten in Windows altijd eerst zeker dat Windows opnieuw is opgestart en niet uit slaapstand komt of met Snel opstarten ingeschakeld. Fouten kunnen door slaapstand blijven bestaan. Snel opstarten is een slaapstand die Microsoft wel eens ongevraagd heeft aangezet en is te vinden bij Energiebeheer > Geavanceerde instellingen > Gedrag van de aan/uit knop > Instellingen die nu niet beschikbaar zijn > Snel opstarten.

Dit zijn volgens mij geen pictogrammen waar u het over heeft. Controleer daarom eerst of de .DLL bestanden, van Windows zelf, wel origineel zijn met de opdracht sfc /scannow. Dan schijfcontrole doen via verkenner en Eigenschappen van de C: in het contextmenu, voor met name een controle en reparatie van het bestandssysteem. Niets doen bij slechte sporen en sectoren.

Wat je bij ontbrekende pictogrammen en iconen kan proberen, dat is het icon caché leegmaken. Ik weet echt niet of deze symbooltjes daar iets mee van doen zouden kunnen hebben maar u krijgt op andere, niet genoemde, plaatsen ook geen iconen begrijp ik. In verkenner zou u, bij instellingen, eerst de verborgen bestanden moeten willen zien. Ga dan naar C:\Gebruikers\<naam van de gebruiker>\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer en hernoem daar alle bestanden die beginnen met "iconcache" in bijvoorbeeld "backupiconcache..." Ze worden bij herstart opnieuw aangemaakt.

Heeft het dan nog niets opgeleverd dan kan u bij Systeemherstel misschien terug naar een systeemherstelpunt van een moment waar dit nog niet was opgetreden. Het register wordt dan terug gezet en ook de updates en nadien geïnstalleerde programma's. Je moet anders zelf het register laten controleren met een hulpprogramma, belangrijke updates van na die tijd terugdraaien en ook de nieuwe programma's weer weghalen. Vooral die waar verdenking op rust. Je kan bijvoorbeeld bepaalde skins gebruiken om Windows er anders uit te laten zien of een tweak programma voor toegang tot meer instellingen.
 
Ik heb geen problemen met dll's, caches of systeembestanden en hoef ook geen systeemherstel uit te voeren.

Volgens de IEC 60417 is het streepje door de cirkel > 5009: Stand-by en een verticale streep binnen de gesloten cirkel 5010: "ON"/"OFF" (push button)

Maar goed, het feit dat we daarover gaan discussiëren geeft wel aan dat de zaak niet deugt. Daarom schrijf ik ook, geef icons een naam volgens de geldige standaard!
 
Ik heb net Windows 11 geïnstalleerd.
Allemaal nieuwe icoontjes!
Kan je je lol nog op :D

W11.PNG
 
Laatst bewerkt:
Het is wel duidelijk dat MS een computer ziet als "speelgoed"! Al die dll's zijn zogenaamde bibliotheken en dan moet je eens een bepaald pictogram zoeken, dan ben je zo een uur verder. Waardeloos systeem! Met heel veel moeite de icon van Save as gevonden. Voor restart, retry, hibernate, log in en out, sleep, USB icon zijn ook zeer lastig de juiste te vinden.

Windows Icons.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn waarschijnlijk te downloaden pictogrammen, voor als je een snelkoppelingen maakt met deze functies maar in ieder geval niet wat onderdeel van Windows 10 in het Start menu is.
 
Klopt.
Dat is Windows 11, zoals ik al zei.
Geen gedownloade icoontjes maar standaard Windows 11.
 
Laatst bewerkt:
Kijk of het nou ingebakken of te downloaden iconen zijn (de eerste bij voorkeur) maakt mij niet uit. Je moet veel sneller de juiste icoon op categorie en naam kunnen vinden en wijzigen. Probeer zelf maar eens de ontbrekende iconen op de screenshot in te vullen dan begrijp je exact wat ik bedoel. Is vaak zeer lastig en tijdrovend terwijl het een fluitje van een cent moet zijn.
 
@edmoor, MS zou toch van de naam Windows 10 afblijven? Gisteren even in een VM gekeken en er zitten wat leuke dingen en wat minder leuke dingen in. Wordt weer even alles naar persoonlijke voorkeuren instellen. Wat voor sommigen weer een groot drama is :d
 
Kijk of het nou ingebakken of te downloaden iconen zijn (de eerste bij voorkeur) maakt mij niet uit. Je moet veel sneller de juiste icoon op categorie en naam kunnen vinden en wijzigen. Probeer zelf maar eens de ontbrekende iconen op de screenshot in te vullen dan begrijp je exact wat ik bedoel. Is vaak zeer lastig en tijdrovend terwijl het een fluitje van een cent moet zijn.
Waarom wil je iconen vinden en aanpassen, ik begrijp het niet (en microsoft misschien ook niet).
 
Ja, als ik dat nou nog moet uitleggen dan begrijp je ook niet. Kijk een computer is voor mij geen "speelgoed". Ik werk met duizenden bestanden in allemaal categorieën. Dit zijn natuurlijk allemaal verschillende typen bestanden met verschillende extensies en dan moeten de pictogrammen kloppen om snel en goed verschil te zien maar als omdat wij niet aan de tafel kunnen gaan zitten kan ik je dat wel honderd keer uitleggen maar beelden zeggen meer dan een miljoen woorden. En ik heb alles al 'tig' keer hier uitgelegd (postzegel en nu weer de favicon, htm, html, mht en mhtml en ga zo maar door.

Ik heb FF nu default gemaakt en daarmee een hoop problemen gehad omdat de icon op IE zijn ingesteld. Ik had het weer goed voor elkaar en toen kwam de update naar 21H1 en je kunt het wel raden weer een puinhoop. Kon ik weer alles herstellen. Microsoft zou het kunnen begrijpen als ze eens met een paar mensen aan de tafel gaan zitten maar dat doen ze niet. Immers ze zijn de dictator en bepalen wat goed voor je is!
 
Ik werk met duizenden bestanden in allemaal categorieën. Dit zijn natuurlijk allemaal verschillende typen bestanden met verschillende extensies en dan moeten de pictogrammen kloppen om snel en goed verschil te zien
Waarom heb je duizenden bestanden, waarom zoveel verschillende types, en waarom moet je een snel overzicht hebben.
 
Ik werk op een computer en voor mij is het geen "speelgoed".
 
Waar een mens zich druk om kan maken. Met sommige zaken moet je gewoon leren leven. Zie #11 en #12. Als Piet particulier is er niets aan te doen. Het blijft natuurlijk moeilijk te bevatten maar ook de meeste winkeltjes om de hoek zijn er niet meer omdat de grote ketens een groter assortiment hebben en artikelen tegen een lagere prijs kunnen verkopen. De wereld is, in sommige gevallen helaas, wat groter geworden. Hierover zeuren heeft geen enkel nut. Maar dat kwartje wil bij jou nog niet echt vallen.
Vroeger was alles beter. Misschien komt "toen was geluk heel gewoon" wel weer terug bij een bepaalde provider. Moet je wel net de goede hebben en anders maar weer even zeuren.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan