VBA printknop om bepaalde werkbladen te printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiKa

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Berichten
12
Hallo

Ik heb een Excel Werkmap met meerdere werkbladen. Het hoofdwerkblad (werkblad "Invullen") is een formulier welke ingevuld moet worden.
Op basis van wat de gebruiker invoert wordt in cel (AC97) een waarde gegenereerd, nl. "Model 1", "Model 2" of Model 3"

Ik heb 3 werkbladen gemaakt met de namen "Model 1", Model 2" en Model 3".
Elk van deze werkbladen bevat een verschillende lay-out van de door de gebruiker ingevoerde waarde. Elk blad heeft een ander afdrukbereik.

Ik zou graag willen dat, indien de gebruiker op de de printbutton klikt, het programma één van de formulieren print (werkbladen Model 1, 2 of 3). (afhankelijk dus van de waarde in cel AC97)

Ik kan geen voorbeeld meesturen i.v.m. privacy etc.

Als het mogelijk is graag een oplossing in VBA. Alvast DANK!!!

WiKa
 
Ik kan mijn antwoord niet plaatsen i.v.m. privacy
 
Ik kan geen voorbeeld meesturen i.v.m. privacy etc.
Wat is er moeilijk aan het maken van een geanonimiseerd voorbeeld bestandje?
 
Sorry voor het onjuiste gebruik van het woord Privacy. :eek:

Het is meer dat ik het rekenblad niet wil delen.

M.i. heb je geen voorbeeldbestand nodig om met mijn vraag uit de voeten te komen. Of zie ik iets over het hoofd?
 
het zal dan wel een heel spannend bestand zijn.

Code:
sheets(range("ac97").printout
 
Er mist nog een haakje sluiten.
 
En een voorbeeld documentje.
 
Het is meer dat ik het rekenblad niet wil delen.
Tja... Je omschrijving is al niet heel geweldig (één van de formulieren print (werkbladen Model 1, 2 of 3)?), en nu vind je je werk blijkbaar zó fantastisch dat je het niet kunt/wilt delen? Het verbaast me niets dat men niet staat te popelen om je zo te helpen. Je kunt toch wel íets meesturen, zodat we kunnen zien wat de bedoeling is?
 
Bijlage

Bij deze een bijlage.

In het originele rekenblad moet op de pagina "Invullen" het e.e.a. ingevuld worden welke invoer op de diverse Modellen worden weergegeven.

Met een IF ELSEIF dacht ik het te kunnen oplossen, maar de juiste opbouw lukt mij niet.

Alvast dank

WiKa
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1.xlsx
    17,1 KB · Weergaven: 37
In het document staat geen code. De suggestie uit #5 met de aanvulling in #6 heb je al geprobeerd?

Code:
Sub VenA()
  Sheets("Model " & Application.Match(Cells(1, 3), Array("Vrachtauto", "Personenauto", "Motorfiets"), 0)).PrintPreview
End Sub

Of:
Code:
Sub VenA() 
  Sheets("Model " & InStr("VPM", Left(Cells(1, 3), 1))).PrintPreview
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan