• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen onder elkaar plaatsen voor import bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bereboot

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2015
Berichten
35
Ik heb een bestand met uren van medewerkers in kolommen naast elkaar totaal 26 medewerkers.
Dit bestand moet ik importeren als een CSV maar ik wil allen maar 4 kollommen importeren

Datum, Project nr. medewerker nr. en aantal uren.

Hoe kan ik deze kollommen die nu naarst elkaar staan onder elkaar krijgen
 

Bijlagen

  • Import bestand 26 medewerkers.xlsx
    14,9 KB · Weergaven: 32
Met importeren bedoel je dat je het Excel document wilt exporteren naar een CSV bestand om ergens ander te kunnen importeren?
 
Hoe is dit bestand tot stand gekomen? In de kolomkoppen kom ik Aanatl, Aantal en Uren tegen. Met Power Query of een macro is er wel wat van te maken. Je kan beter uit jullie systeem de gewenste gegevens opvragen.
 
Kollommen verplaatsen onderelkaar

Ik krijg dit bestand zo aangeleverd met die kolommen naast elkaar dat is de bron en kan niet veranderd worden.
Als de kollommen onder elkaar staan dan ga ik dit bestand weer gebruiken om te importeren om de uren te kunnen verwerken.
 
Met importeren bedoel je dat je het Excel document wilt exporteren naar een CSV bestand om ergens ander te kunnen importeren?

Ik krijg dit bestand zo aangeleverd met die kolommen naast elkaar dat is de bron en kan niet veranderd worden.
Als de kollommen onder elkaar staan dan ga ik dit bestand weer gebruiken om te importeren om de uren te kunnen verwerken.
 
Hoe is dit bestand tot stand gekomen? In de kolomkoppen kom ik Aanatl, Aantal en Uren tegen. Met Power Query of een macro is er wel wat van te maken. Je kan beter uit jullie systeem de gewenste gegevens opvragen.

Ik krijg dit bestand zo aangeleverd met die kolommen naast elkaar dat is de bron en kan niet veranderd worden.
Als de kollommen onder elkaar staan dan ga ik dit bestand weer gebruiken om te importeren om de uren te kunnen verwerken.
 
Je kunt deze eens runnen op je eerste tabblad

Code:
Sub jvr()
  jv = Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion
     ReDim ar(UBound(jv) * UBound(jv, 2), 4)
         For j = 3 To UBound(jv, 2) Step 2
            For i = 2 To UBound(jv)
              If x Mod (UBound(jv) - 1) = 0 Then ar(x, 4) = jv(1, j)
              ar(x, 0) = jv(i, 1)
              ar(x, 1) = jv(i, 2)
              ar(x, 2) = jv(i, j)
              ar(x, 3) = jv(i, j + 1)
              x = x + 1
           Next
        Next
     Sheets(1).Cells(19, 7).Resize(x, 5) = ar
End Sub
 
Code:
Sub M_snb()
  sn = Sheet1.UsedRange.Offset(1).Resize(, 2)
    
  For j = 5 To UsedRange.Columns.Count - 4 Step 2
    Sheet1.UsedRange.Offset(1).Columns(j).Resize(, 2).Copy Sheet1.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 2)
    Sheet1.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(sn), 2) = sn
  Next
    
  Sheet1.UsedRange.Columns(3).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Je kan het niet zo aangeleverd krijgen tenzij er wat mensen lopen te prutsen. Het lijkt mij een draaitabel waarin je zelf wat hebt zitten aanpassen.

Met PQ
 

Bijlagen

  • Import bestand 26 medewerkers.xlsx
    30,1 KB · Weergaven: 15
Ik heb een bestand met uren van medewerkers in kolommen naast elkaar totaal 26 medewerkers.
Dit bestand moet ik importeren als een CSV maar ik wil allen maar 4 kollommen importeren

Datum, Project nr. medewerker nr. en aantal uren.

Hoe kan ik deze kollommen die nu naarst elkaar staan onder elkaar krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan