• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal teksten dupliceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertvn

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2016
Berichten
29
Beste forum leden,

Ik heb een vraag, enige tijd gelden heeft iemand mijn geholpen met een Excelbestand waarbij ik een regel met verschillende teksten kon dupliceren door er een aantal achter te zetten.

Dit werkt tot zover prima, alleen krijg ik soms lange lijsten met data waarvan het aantal regels dan wisselt, na het kopiëren van de data moet ik het aantal regels er handmatig in zetten.

aangezien het aantal regels ook in de lijst staat zou ik deze graag willen mee kopiëren en dat dan de uitvoer van bv 3xpeer op het tabblad uitkomst is peer peer peer, dat doet hij nu alleen als ik het aantal er handmatig inzet.

Ik hoop dat er iemand kan helpen deze file te upgraden..:D
 

Bijlagen

  • Aantal dupliceren tekst vb 3xpeer uitkomst peer peer peer (amount copieren).xlsm
    21,4 KB · Weergaven: 19
Ik zie even niet hoe je aan je amount komt en waar je het aantal ziet
 
Ik zie even niet hoe je aan je amount komt en waar je het aantal ziet

Sorry als het een beetje onduidelijk is ik hoop dat de volgende info helpt..

In het tabblad Informatie dan in kolom M staat het amount/aantal waar ik het aantal invul.

Als ik nieuwe data erin zet maak ik eerst het tabblad uitkomst leeg, dan vul ik tabblad Informatie met nieuwe data en daarna vul ik het aantal in deze losse regels zet hij dan in het tabblad uitkomst
 
Ik denk dat je even een voorbeeldje moet maken met de situatie en de gewenste situatie
 
Zet eens "3xpeer" in cel C10 en run dan deze macro. Misschien geeft het je inspiratie

Code:
Sub jvr()
 With CreateObject("Vbscript.regexp")
   .Global = True
   .Pattern = "[0-9]"
    v = Val([c10])
    jv = Replace(Space(v), " ", Replace(.Replace([c10], ""), "x", "") & " ")
    [D10].Resize(, v) = Split(jv)
 End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hang dit niet aan de gebeurtenis worksheet_change.

Code:
Sub M_snb()
   sn = Blad1.Cells(1).CurrentRegion
   
   For j = 2 To UBound(sn)
     c00 = c00 & Replace(Space(sn(j, 13)), " ", " " & j)
  Next
  st = Application.Transpose(Split(Trim(c00)))

  Blad1.Cells(20, 1).Resize(UBound(st), 12) = Application.Index(sn, st, [transpose(row(1:12))])
End Sub
 
Ik denk dat je even een voorbeeldje moet maken met de situatie en de gewenste situatie

Eigenlijk staat het voorbeeld er al in, de situatie staat in het tabblad "informatie ", en het resultaat en de gewenste situatie staat in het tabblad "uitkomst".

Het bestand werkt zoals het moet alleen kan ik het aantal (Kollom M "Amount") in het tabblad "informatie" niet mee kopiëren, maar die moet ik handmatig erin zetten, ik hoop dat ik deze ook mee kan kopieren, en de regels (in dit geval 21 regels "6 rij 2 en 15 rij 3" dan in tabblad "uitkomst" komt te staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan