Windows start spontaan op ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Soms start plots mijn pc spontaan op.
Weet iemand hoe ik kan zien wat hiervoor verantwoordelijk is ?
 
Zou kunnen, ontkoppel die eens, en kijk of het weer gebeurt.
 
Mijn katten lopen ook wel eens over mijn klavier of langs een lichtsensor wat soms ook wel wat bijzondere effecten geeft. maw er gebeurt niets spontaan tenzij je het zelf zo hebt ingesteld.
 
Kan ik dat nergens in windows vinden wat windows gestart heeft ?
 
Ik denk dat programma activiteit wel in Logboeken te vinden is. Klik met rechts op Start en kies Logboeken. Vervolgens Logboeken Toepassingen en Services. Wel even op de lijst ervan wachten. Van de afzonderlijke programma's komen de datums en tijden er te staan na dubbelklikken. De regel van de gebeurtenis selecteren geeft daar onder de technische details.

De muis is misschien iets bewogen. Om dit te voorkomen: klik rechts op Start en kies Apparaatbeheer. Vouw uit: Muizen en klik rechts op jou muis. Kies Eigenschappen en dan het tabblad Energiebeheer. Plaats een afvinkje bij "Voorkomen dat dit apparaat de computer uit slaapstand haalt."

Windows kan een taak willen uitvoeren en gaat daarvoor dan standaard uit de slaapstand. Dat gedrag kan je voorkomen bij Energiebeheer > Geavanceerde instellingen en bij alle drie in de lijst; Energiebesparing, Gebalanceerd en Hoge prestaties naar wens Slaapstand uitvouwen en bij Activeringstimers toestaan deze uitschakelen.
 
De muis stond al uit.
Heb de activeringtimers ook uitgezet, nu eens afwachten.
 
De pc start soms nog vanzelf op maar ik denk dat de oorzaak de muis is want als ik deze beweeg start de pc op.
Ik heb echter de muis en alles van usb uitgeschakeld maar toch kan de muis de pc nog inschakelen.
Ofwel moet het toetsenbord en muis samen als 1 geheel gezien worden.
 
De energie bespaar standen van de computer zelf willen wel eens problemen geven terwijl ze bij gebruik van Windows niet nodig zijn. Ga dan naar de BIOS instellingen en kijk of bij Power Management voorkomt; S1, S2 of S3 en schakel dat alles uit.
 
Lijkt toch niet in Windows te zitten maar door de muis die waarschijnlijk af en toe een signaal doorgeeft waardoor de pc gaat opstarten.
In het Bios vind ik van S1 of S2 niet direct iets terug.
 
Echt niet maar ja, als je het zelf geloofd....
Heb je die links wel gelezen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan