als ik iets zoek in een pdf document, vind hij niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
150
Zoals u in bijlage ziet, zoek ik onderaan op XProduct, en dat staat er meerdere malen in in dit grote document (zie bijlage) en toch vindt hij niets.

U kan het hier testen:

https://wingssoftware.sharepoint.co...are/Shared Documents/General/Support/WingsAPI

Waaraan zou dit liggen?

Hoe kan ik instellen dat hij op alles moet zoeken, dus ook op hoofd- en kleine letters enz... want daaraan ligt het dan?
Kunnen jullie eens testen?
 

Bijlagen

  • zoeken op xproduct.png
    zoeken op xproduct.png
    47,2 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Op het plaatje zie ik 2 van de 180 zoekresultaten.
 
Klopt, maar dat zijn van de andere pagina's.
Op de eerste pagina staat er ook XProduct (zie bijlage), maar dat vindt hij niet... (dat duidt hij niet in het geel aan).
 
Is die pagina in de PDF een plaatje of daadwerkelijk tekst?
 
Laatst bewerkt:
Geldige bestandsextensies: bmp csv doc docm docx dot gif jpe jpeg jpg ods odt pdf png psd rar txt xls xlsb xlsm xlsx zip

Bij die gegeven link moet ik me aanmelden? Waar is het pdf-bestand?
"U kan het hier testen". "Willen jullie eens testen". Ik zou niet weten hoe!

Open het bestand eens met Firefox en dan kun je ook zoeken op inhoud met optie > Hoofdlettergevoelig e.d.
 
Laatst bewerkt:
Beste
Sorry ik wist niet dat je moet inloggen, bij ons gaat dat automatisch.

In bijlage het pdf bestand.

Bv. als je zoekt op XProduct, wat duidelijk op de eerste pagina staat, daar vindt hij dat woord niet, terwijl het wel degelijk op die pagina staat.
 

Bijlagen

  • wci.pdf
    1,8 MB · Weergaven: 20
wat duidelijk op de eerste pagina staat
Waar?

Geen problemen hier. 4 x gevonden. 2 x op pagina 2 en 1 x op 67 en 69. Niet op pagina 1! Zowel met Adobe Acrobat Reader DC als Firefox alles gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Heeft misschien met het lettertype te maken.

Er zitten allemaal spaties in het woord. (kopiëren en plakken in notepad)
Zoek maar eens op X PR O D U C T

Frank
 
@FHG1969 Hartelijk dank, dat ga ik zeker eens uitproberen.


ik bedoel inderdaad pagina 2 waar hij het niet vind. maar bij jullie blijkbaar wel met acrobat reader en firefox

de viewer en zoeker op sharepoint vind blijkbaar geen XProduct.
ik vind het spijtig dat jullie niet op de rechtstreekse link kunnen, ik mag natuurlijk niet het wachtwoord geven...
 
de viewer en zoeker op sharepoint vind blijkbaar geen XProduct

Dat is dan amateuristische software. Vind wel dat jezelf ook iets zorgvuldiger moet werken. "Niets vinden" in post 1, in post 3 "wel gevonden", dan volhouden pagina 1! Dat wat @FHG1969 aandraagt, had jezelf ook kunnen bedenken en uitvoeren.
Elementaire zaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Senso: en zich vergissen is niet mogelijk (lees als: menselijk?)
Als u zo alle mensen hier helpt die een vergissing maken, plezant.
Als deze helpdesk enkel werkt met mensen die zeer zorgvuldig zijn, moet je misschien helpmij.nl enkel toelaten voor hoogopgeleiden?

De zeer goede opmerking van een lid van helpmij.nl "had ik ook wel kunnen bedenken", is een zeer arrogante reactie.
Nee, ik had daar niet aan gedacht.

Kunnen er ook mensen zijn (waar jij duidelijk niet bij hoort) die verstrooid kunnen zijn, niet alles weten, niet altijd logisch kunnen denken, enz...

Wat zijn de vereisten voor u om een vraag te stellen op helpmij.nl
LOGISCH kunnen denken? En alle mensen die dat NIET kunnen, wat doen we daarmee?
Misschien interessant om te weten, ik was ook supermod op een computerforum, had daar meer dan 4000 vragen beantwoord, dus qua helpen van mensen weet ik wel raad.

Ik vind dit trouwens een ZEER GOED forum. Het bestaat al lang, en het is gewoon het beste computerforum voor Nederlandstaligen.

Registratiedatum van mij op helpmij.nl al gezien? Uw reactie zal dan zijn: "maar dan moet jij dat toch weten", dus ik mag nooit meer een vraag stellen op een computerforum?

Hebt u te bepalen wat voor mij "elementair" is? Aan de hand van wat? Kent u mij? Waaruit leidt u dit af? Uit een aantal posts? Uit een registratiedatum?
Sorry, u bent erg éénzijdig ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vaker vervelende :evil: discussies hier gevoerd zien worden. Jammer allemaal.:cool:
 
Hiermee vind ik in firefox 89.0.1
Code:
xpr o d u c t
Hiermee vind ik in edge 91.0.864.48
Code:
x pr o d u c t
Zie het verschil in de positie van de spaties, vervelend dat het elke keer wat anders kan zijn.
Gelukkig dat het gewone spaties zijn, want er zijn ook tekens die op spaties lijken maar het niet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan