mijn pc moet afgesloten worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajuji

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
527
als ik mijn pc met w10 opstart gaat dat allemaal goed. wanneer ik hem ga belasten met wat dan ook gaat hij op tilt. krijg ik een groen scherm met de mededeling dat mijn pc wordt afgesloten.
Als ik in de veilige modus aan het werk ga blijft mijn pc gewoon draaien.
zonder fout melding.
iemand een idee.
gr. peter
 
Een groen scherm? Heb je een foto of screenshot daarvan?
Ik weet wel dat als een PC 'op tilt slaat' een blauw scherm (BSOD) geeft. Geen idee of je dat bedoelt?
 
ja blauw kan ook hoor. dan gaat hij vanzelf opnieuw opstarten en dan loopt hij weer prima. totdat ik er teveel mee doe. lijkt wel aan office te liggen.
 
Je bedoelt dus zo een soort melding?

Welke stopcode geeft die aan? En zie je ook welk bestand dit scherm veroorzaakt.

PS: Als die echt groen is (en je niet kleurenblind bent), heb je een Insider Build voor testdoeleinden. Dat staat dan ook in het BSOD-scherm vermeld.
Dan zou ik er niet veel energie in steken, en een foutrapport bij Microsoft indienen.
 
ik krijg foutmeldingen als ik in de veilige modus outlook wil openen. er staat.
Er is iets mis gegaan uw programma kon niet worden gestart probeer het opnieuw te starten. foutcode 0x426-0x0
 
Kan je een foto maken?
Dit klinkt niet als een BSOD.
 
inderdaad het scherm dat jij toont.
kan dat aan microsoft liggen.
ik ben bang dat het mijn harde schijf is?
 
Ik zou eerst in de logboeken kijken. Klik met rechts op Start en kies Logboeken. Fouten zijn normaal en daar hoef je niet op te letten maar eentje kan de oorzaak aangeven en dan natuurlijk die op het tijdstip van uitvallen.

Klik weer rechts op Start en kies nu Apparaatbeheer. Hier zijn de drivers. Vouw alle apparaat onderdelen uit en kijk of er een uitroepteken staat bij een klein pictogram. Je zou in Apparaatbeheer ook moeten kunnen concluderen of alle chipset drivers van de computer geïnstalleerd zijn. Onderzoek dat meteen ook, op de site van de fabrikant van de merkcomputer of de leverancier van het moederbord (gebruik geen downloads van sites van derden).

In veilige modus worden drivers en het register niet geladen. Het register kan je opschonen met een hulpprogramma hiervoor en ook is het mogelijk om daarvoor terug te gaan naar een systeemherstelpunt. Drivers en stuurprogramma's kunnen proberen om te updaten. Draai je hulpprogramma's voor laatste driver versies of doet windows Update ook updates voor software van derden? Je kan alle updaters en ook indexeerders en malware vinden met de lijst die AutoRuns van Sysinternals opstelt. Zoek onbekende namen met Google en met name in de forums van de zoekresultaten.

Windows heeft een geheugencontrole programma wat nuttig is om te gebruiken en je zou voor de zekerheid een schijfcontrole kunnen doen via Verkenner en Eigenschappen van de schijf.

Verder kan een computer uitvallen als de 3 Volt knoopcel batterij onvoldoende spanning heeft en in veilige modus wordt er misschien geen functie gebruikt die daarvan afhankelijk is of minder informatie geladen. Als je er door het bovenstaande en andere adviezen niet uitkomt dan zou ik mij afvragen of het dat kan zijn. Ik noteer de datum van plaatsing aan de binnenkant van het zijpaneel.

In de computer kan er iets los zitten, te veel stof opgehoopt zijn, een kabeltje beschadigd zijn geraakt, een ventilator niet goed draaien waardoor de computer beveiligd enzovoort. Temperatuur kan ook beveiligen dus controleer dat met Speccy of Open Hardware Monitor, als ook schakel functies van overklokken van processor en grafische kaart uit.
 
via veilige modus geprobeerd om office 2019 te verwijderen maar dan geeft ie ook een fout melding. er is iets mis gegaan. er is een probleem opgetreden. foutcode 30068-44 (1084) dus hoe gooi ik office er af?
 
Office kan je gewoon verwijderen via 'App's en onderdelen'

Maar je krijgt dus een blauw scherm.
Wat is de foutcode, en zie je ook een bestand die erbij genoemd wordt? Is dit steeds hetzelfde? Of steeds anders?
 
Er zijn wat vragen gesteld, kan je daar op antwoorden?
Dan kunnen we wat beter gericht advies geven.
 
ding gesloopt ik kwam er niet uit. heb een nieuwe gekocht.
allemaal bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan