• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Flex

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
98
Beste Leden,

We hebben zitten brainstormen over een opmaak van een urenverantwoording voor Flexwerkers, echter lopen we tot nu toe tegen een 2-tal problemen aan.
1. de Tabel UREN_TBL
Een aantal velden geven notatie na het invullen van een datum (die niet buiten het huidige jaar mag vallen).
Jaar: automatisch een notatie weergeven van het huidige jaar
Weeknr: automatisch het juiste weeknummer weergeven na invullen datum
Weekdag: weergave dag (maandag, dinsdag, etc.) na invullen datum
Gewerkt: berekent de gewerkte uren - pauze

Het probleem is nu echter dat we formules hebben geprobeerd die voor tabellen zijn maar dan werkt het niet, vullen we normale formules in dan
werkt het half, in die zin, dat de volgende record niet de formule bevat en het veld gewerkt niet juist rekent.
De berekening van het totale gewerkte uren klopt ook niet, ook niet na de eigenschap te hebben aangepast :mm
Verder verschijnt er ook geen nieuwe regel na invoer van een record, blijven 10 regels? Moet met de hand nu een regel toevoegen, wat doen we
fout?

2. Userform
We hebben de layout van onze Userform wel kunnen vormgeven echter komen we er niet uit hoe we de velden kunnen koppelen aan de 2
tabellen,
zodat we aan de linkerkant gegevens kunnen muteren en/of medewerkers toevoegen en het totale overzicht van de records aan de rechterkant
tevoorschijn krijgen.
Het zelfde geldt voor de Filters om te zoeken gaat dat middel een macro of ook via VBA?

In het bestand in tabblad LIJST hebben we een aantal opmerkingen geschreven als geheugensteun.

Graag zoeken we hulp en advies met ons project.

Groet,

Mariska & René
 

Bijlagen

  • Urenverantwoording Flex 2021.xlsm
    50,1 KB · Weergaven: 24
Tabelformules werken gewoon. Je moet eerst de kolommen met formules leegmaken en dan in de eerste rij de formule zetten.
 

Bijlagen

  • Urenverantwoording Flex 2021.xlsm
    44,6 KB · Weergaven: 33
@VenA

Dank je wel voor je hulp, dit zijn inderdaad andere formules dan die wij hadden.
Hoe krijg ik nu een lege regel met deze formules na het invoeren van een record? De cursor springt automatisch dan in de totaalkolom?
Of werkt het dan als het formulier actief is?

Groetjes,
Mariska
 
Dan moet je eerste even een nieuwe tabelrij invoegen. Zit ergens onder de rechtermuisknop. In het formulier staat geen code dus doet helemaal niets.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb vanuit andere bestanden wat codes gevonden en zo mogelijk aangepast aan de onderdelen, het activeren van het userform werkt wel maar krijgen het niet werkend, wie van jullie leden zou hierin iets voor me kunnen betekenen?

Groet,
Mariska
 

Bijlagen

  • Urenverantwoording Flex 2021.xlsm
    51,1 KB · Weergaven: 33
Er staat geen code achter het formulier. Wel heb je 14 modules waarvan de meeste leeg zijn en daar wat wel wat staat is 1 grote flipperkast. Er zijn zoveel goede voorbeelden te vinden en jij komt met ongeveer het slechts denkbare. Zoek eens in dit forum op Userform in combinatie met gebruiker Gast0660 voor wat betere voorbeelden.
 
Neem ze allemaal in vaste dienst, zoals het hoort.
De werktijden kunnen dan alsnog flexibel zijn.
 
@VenA:
Ik krijg de overige modules niet weg zonder dat mijn scherm afsluit.
Items van gast vind ik ook niet echt, sorry

groetjes,
Mariska
 
Geen idee hoe je probeert om modules te verwijderen. Kan toch gewoon met een rechtsklik?

Om te zoeken klik je op geavanceerd zoeken. Klik vervolgens op de tab Enkelvoudige zoekopdracht en vul in wat ik aangegeven heb.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    41,7 KB · Weergaven: 22
Jammer dat er zo weinig hulp wordt geboden.

groetjes,
Mariska

Mariska toch, je kreeg uitstekende hulp maar lezen is niet je sterkste punt. In draadje 7 staat een link welke je naar de oplossing kan brengen. En niet mankeren dat er te weinig hulp geboden wordt want dat wordt er hier altijd gegeven. Je mag en kunt niet eisen dat men je helpt. De helpers hier doen altijd meer dan voldoende hun best om iemand te kunnen helpen het is echt een super forum waar men trots op kan zijn. Ik wens je heel veel suc6 met je vraag en hoop dat je het snel voor elkaar kunt maken zodat je wens vervult is. Helaas is mijn kennis te gering om het op te lossen anders deed ik dat wel. Gegroet het gaat je goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan