Query geeft geen resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar de meeste voorbeelden zijn inderdaad niet zo makkelijk in het Nederlands te vinden. Zelf haal ik nog wel eens wat nuttige schema's van deze site. Even ingezoomd op een wikkelkeurig BoM schemaatje, maar er zijn uiteraard meerdere voorbeelden voorhanden. Ach, elk vak (en databases bouwen ís een vak) begint met een stukje leren. Ik weet niet wat het normale werkterrein van TS is, maar als dat chirurg is, hoop ik dat er een tikkie meer studie in is gaan zitten dan: mes pakken, snijden en zien wat je tegenkomt :d.
 
Het ging er bij mij om, wat de oorzaak en oplossing was van het niet verschijnen van de records.
Over hoe je die tabellen TOCH juist aan elkaar hangt, met alle records.. zonder dat je 1 tabel maakt.

Ik begrijp dat jullie zeggen .. probeer max alles in 1 tabel...
Maar daar ging het er bij mij niet om... het ging over het principe van 2 tabellen aan een 3de te koppelen.

Blijkbaar Left-Join lost ook op... of overal iets invullen.
Maar ok.. het is goed dat jullie alle adviezen gegeven hebben.
Maar het ging mij over de werking van de verbinding.. niet om de sterk gelijkaardige inhoud van die tabellen.. die beter in 1 tabel zou zitten.
 
Blijkbaar Left-Join lost ook op... of overal iets invullen.
Zo'n opmerking geeft al aan dat je niet helemaal snapt hoe queries werken. Queries hebben een bepaald gedrag, afhankelijk van het Join type dat je gebruikt. Je kiest een bepaalde vorm, omdat je een bepaald resultaat wilt hebben. Als je niet het gewenste resultaat krijgt, en je snapt niet waarom, dan zou je kunnen denken dat je dan maar overal wat in moet vullen, want dan klopt het resultaat wél. In jouw geval. Maar dat is dus een volkomen foute redenering: je past dan je gegevens aan om een resultaat te krijgen. Terwijl je dus gewoon de verkeerde techniek gebruikt. En dáár moet je dus zo snel mogelijk vanaf, want als je dit soort fouten maakt, ga je nog veel meer fouten maken. En daar zit je zelf denk ik ook niet op te wachten.

Ik heb, moet ik bekennen, niet echt naar een oplossing voor je query gekeken, omdat ik eigenlijk geen tijd wil steken in bouwsels die tot mislukken gedoemd zijn. Ik zeg dan liever dat je op een verkeerde weg zit, en dat omdraaien de beste oplossing is. Lijkt mij voor jou een veel zinvollere zaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan