Synology NAS toegang tot Windows File Explorer over een WiFi connectie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bevers

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Berichten
9
Geachte Helpmij forumleden,

Sinds vandaag is er een "glasvezel" modem GENEXIS GNX1BF561 bij ons geïnstalleerd. Normaliter heb ik een Synology DS218 NAS op mijn desktop pc aangesloten via een LAN verbinding.
Hiermee kan ik direct in mijn gegevens op de DS218 via Windows (zonder een internetbrowsers/Quickconnect etc.).
Dit deed ik door via "Computer" --> "Netwerk verbinding maken". Ik vulde de \\server\share gegevens in en had daarna direct verbinding met mijn DS218.

Nu dacht ik vandaag "Kan ik niet deze verbinding via de Windows File Explorer maken zonder de directe LAN verbinding naar mijn desktop PC?"
Ik heb de LAN kabel tussen mijn pc en de modem weggedaan en een internet usb dongle in mijn PC gedaan zodat ik nu een WiFi verbinding heb tussen mijn pc en modem.
De DS218 is nog altijd verbonden via een LAN kabel op de modem en dit wil ik ook zo houden.
De DS218 komt wel tevoorschijn in het netwerk lijst in Windows en ik kan via de Quickconnect/Internet wel verbinding maken met mijn DS218 en zelfs zonder problemen inloggen.

Maar....het lukt mij gewoon niet om een verbinding te maken met mijn pc en de DS218 via de Windows File Explorer om bij mijn bestanden op de DS218 te komen.
Als ik namelijk een netwerk probeer te maken, krijg ik een foutmelding (bijlage toegevoegd).

Ik heb de "WS discover" in/uitgeschakeld in mijn DS218, ik heb de "Wifi Gast" functie ingeschakeld op mijn modem.
Ik heb lang en ver gezocht voor allerlei oplossing, maar tevergeefs.

Normaal geef ik niet makkelijk op en vraag ik ook niet om hulp op fora, maar aangezien mijn geduld opraakte en dit geleid heeft tot een discussie met mijn partner (helemaal mijn schuld uiteraard), dacht ik alsnog misschien goed om de hulp in te schakelen van mensen die er (veel) meer verstand van hebben dan dat ik heb.

Vriendelijke groeten,

Bevers
 

Bijlagen

  • Foutmelding.jpg
    Foutmelding.jpg
    396,4 KB · Weergaven: 26
Ik vermoed dat je in Windows je netwerkstatus niet op Privé-netwerk hebt staan.
 
:eek: jeetje, stom dat ik daar niet zelf naar heb gekeken.... kan ik u een doos chocolade voor u kopen?

Hartelijk dank voor uw hulp.
 
Niet nodig....
Ik ben al blij genoeg dat ik je hiermee heb kunnen helpen :)
 
Pff warm hè!?

Bij temperaturen boven de 25°C versturen wij geen chocolade.
Dit om te voorkomen dat de chocolade gaat smelten tijdens het transport.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan