• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opmaak draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Berichten
198
Ik heb geprobeerd in een draaitabel het filterkolom in twee kleuren (om en om) weer te geven via Ontwerpen - Nieuwe stijl draaitabel. Dat lukt niet.
In dit bericht heb ik een simplistisch exemplaar dat ik nu handmatig via celeigenschappen heb aangepast. Maar dat zal in de echte weergave niet lukken omdat het om duizenden regels gaat. Wie o wie heeft een idee?
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 29
bij ontwerpen zou ik alvast beginnen met gestreepte rijen aan te vinken en dan mogelijks proberen met voorwaardelijke opmaak, maar dat laatste is ***** in draaitabellen.
 
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Draaitabel.xlsx
    22,3 KB · Weergaven: 21
Bedoel je zoiets?

Dank voor het voorbeeld, maar dat is niet wat ik bedoel. In jouw voorbeeld zou kolom a en b een andere kleur moeten hebben dan c en d. Stel bijvoorbeeld a en b rood en c en d blauw. En de regels die eronder komen moeten om en om gekleurd zijn. Dus regels onder kolom a en b om en om rood en regels onder c en d om en om blauw.
 
hier het idee, met de kleurtjes zelf ben ik niet bezig geweest. (en voor een nederlandstalige excel)
 

Bijlagen

  • Map1 (19).xlsm
    31 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Mijn bestandje is een voorbeeld; op basis daarvan kun je perfect de door jou gewenste kleuren maken. Je moet dan wat extra regels toevoegen. That's all. Het heet hier tenslotte HelpMij; niet MaakVoorMij. Al zijn er genoeg helpers die daar anders over denken :).
 
niet volledig akkoord met je oplossing in #3, wel met je stelling in #6.
Voorwaardelijke opmaak laat zich moeilijk temmen in een draaitabel, voeg anders eens wat rijen toe of schrap er enkele in je bron.
 
Rijen toe heb ik getest, en gaat prima. Verwijderen is altijd een hangijzer met formules :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan