Welke van deze 2 harde schijven is het beste

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hi ik wil een reserve schijf voor kopie opslag.
Welke van deze 2 is het beste zie bijlage.
Ik wil een 1tb omdat als hij stuk mocht gaan ik niet veel data kwijt ben om terug te kopieëren van de originele schijf.Schermafbeelding 2021-06-20 105224.jpgSchermafbeelding 2021-06-20 104706 2.jpg
Ik denk dat die surveillance betrouwbaarder is omdat het de hele dag aan mag staan.
 
In de tijd van SSD's nog een harde schijf met platters aanschaffen?
En WD is net echt betrouwbaar.
 
Toch vind ik de SSD nogal duur. En aangezien dit alleen voor een kopie backup is zal ik het niet dagelijks gebruiken. Alleen nieuwe data aanvullen.
 
En WD is niet echt betrouwbaar bedoel je. Ik vind juist Seagate onbetrouwbaar. Voor de rest zijn er niet veel. Vroeger gebruikte ik Samsung.
 
Zou ook voor een SSD gaan maar blijkbaar mag het , gezien de prijzen, niks kosten...
Zo duur zijn SSD's trouwens niet meer...
Prijzen: link
 
Okay dan neem ik maar 1 met een redelijke prijs. Hartelijk bedankt voor jullie advies
 
Een SSD is niet zo geschikt voor data backup als je hem langer niet aan de spanning aan gebruikt.
https://superuser.com/questions/156...sd-up-for-to-maintain-the-data-on-it-and-is-i
Normal (retail) SSD will take about 2 years at 25 degrees celsius on the shelf before they loose data. Note however, that this is a statistical average, not a guarantee. Hotter means earlier.
Dus een SSD backup schijf in de PC kast niet aangesloten en weinig "aan" is dus een heel slecht idee...

Er zijn backup schijven die ik niet vaak aanzet met oudere data... dus geen SSD hier...
Die 3.5 SATA HD-schijven zijn prima, kijk ook een naar HGST eerder altijd bekend vanwege lage uitval.
 
Dus een SSD backup schijf in de PC kast niet aangesloten en weinig "aan" is dus een heel slecht idee...
Waar staat het dat niet wordt aangesloten?
En alle datacenters werken tegenwoordig met SSD's, ook voor de backups.

TS, laat elke dag een encrementele backup maken via een scheduler, heb je altijd een werkende up-to-date backup.
 
Dat dacht ik al ik had meer vertrouwen in een HDD aangezien het niet vaak aan zal staan
 
Ik sluit het alleen aan op een docking station als ik nieuwe data heb om te kopiëren
 
WD zijn over het algemeen prima schijven. Kijk naar de specificaties. Die zijn belangrijker dan de kleur. De blue is in dit geval de geschiktste en niet de purple!
 
Ik had juist gedacht aan die purple aangezien het een surveillance is en dus 24 uur mag draaien dus zal het kwalitatief beter zijn.
 
Maar je zet hem niet 24/7 aan, maar alleen als het nodig is. Een schijf die de hele dag aan kan is in dat geval dus enorme overkill. Alsof je een motormaaier koopt voor een grasveldje van 2*2 meter...
 
Bijna goed. De WD Red en WD Red Pro zijn voor 24/7 gebruik. De WD Purple is voor camerasurveillance en vooral geschikt om voortdurend data te schrijven.
 
Dus RogerS welke zou het beste zijn dan voor af en toe data bijschrijven. Bij mij gaat het erom de data zo lang mogelijk op te kunnen slaan.
 
De blue is in dit geval de geschiktste en niet de purple!
Het juiste antwoord staat al in post 12. Mijn antwoord is gebaseerd op een half uur zoeken en lezen om te kijken waar de kleuren voor staan en waar de schijf exact voor dient. Met specificaties bedoel ik capaciteit/grootte, rotatiesnelheid (RPM) e.d. en garantieperiode kan een factor zijn maar in dit geval niet.
 
Laatst bewerkt:
Overigens heb ik zelf een docking station, maar ik gebruik liever de WD My Passport's of WD elements portable HDD's met een USB 3.0 aansluiting. Die schijven zijn ook prima. Voldoende capaciteit/snelheid en gemakkelijk aan te sluiten.
Bij een groot aantal GB moet je wel met USB 3.0 werken anders gaat de back-up veel te langzaam.

Het is, hoe je maar wil werken. Geef schijven een naam/label! In een herstelomgeving is niet altijd duidelijk om welke schijf het gaat. Een naam kan zijn:
WDB_1TB_P = Western Digital Blue grootte 1TB met schijfletter P
MYB_3TB_M = My Book 3TB met schijfletter M

Maak altijd zeer regelmatig systeemkopieën en data back-ups op meerdere schijven en maak ook een herstel/bootmedium met de back-upsoftware. Schijven kunnen defect raken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan