Al mijn berichten belanden in de prullenbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik heb een groot probleem met MS Outlook 2016 in Windows 10.
Ik stuur normaal vanuit webmail mijn berichten door naar mijn GMAIL account in Outlook. Sinds een tweetal weken werkte dit niet meer, ik kreeg berichten i.v.m. problemen met mijn account en bericht “Oops, something went wrong” en verder niets.
Vandaag heb ik mijn Gmail account verwijderd en opnieuw gemaakt.
Nu blijken al mijn berichten die vanuit webmail komen in de prullenbak te zitten.
Wil ik ze verplaatsen naar Postvak IN, krijg ik dit bericht:
“Onmogelijk de elementen te verplaatsen. Het werd reeds verplaatst of verwijderd, de toegang werd geweigerd of de server is niet beschikbaar”
Bij een poging een bericht definitief te verwijderen krijg ik dit:
“Onmogelijk de operatie uit te voeren, het bericht werd gewijzigd”.
Ik heb ook geen toegang tot de regels:
“U werkt momenteel buiten connectie. Om deze opdracht uit te voeren, moet u naar de connectie modus gaan en u connecteren met Microsoft Exchange”
Bovenstaande berichten zijn misschien niet helemaal correct in NL, ik heb ze vertaald vanuit FR.
Wat is hier in hemelsnaam aan de hand???
 
Staan een paar inconsistenties in je verhaal... de verwijzing naar MS Exchange doet me vermoeden dat er nog wel iets anders in je Outlook geconfigureerd is dan enkel GMail ... want dat is géén Exchange account ...
Berichten die vanuit webmail komen ??? Bedoel je berichten van een 'andere' ? mail account die je dan in een webmailclient doormailt naar de mailaccount GMail en dus naar de server van Google ?

Gebruik je een desktopversie van Outlook of ook een webversie ?

De twee eerste foutbericht duiden erop dat de berichten op de GMail server niet langer staan, niet in de Inbox, maar ook niet in de prullenbak !
Ze staan blijkbaar enkel lokaal in je prullenbak. De server kan ze dus niet vinden en niet verplaatsen en kan ze ook niet verwijderen. Er zal niets anders op zitten dan de prullenbak te ledigen en de mails zijn verloren, althans in die Gmail account. Misschien staan ze nog wel in de oorspronkelijke account, tenzij je die periodiek wist en ook geen backups maakt.

Het derde bericht komt volgens mij niet uit je GMail maar wel uit de oorsprong account, die Exchange ... een bedrijfsmail ? Als je die benadert vanuit een webmail kan je inderdaad niet aan de instellingen : daarvoor moet je via een mailclient met de Exchange server verbonden zijn.
 
Mijn mail was een zooitje, moet ik toegeven. Deels omdat ik eerder problemen had in Outlook, deels door de intervantie van een PC service. En Mail is niet echt mijn ding...

Ik heb nu eerst ALLE accounts, dwz GMAIL die geen Exchange server gebruikt, mijn Outlook account, een een professionele account en een onmicrosoft account die ongewenst door een PC "service" werd geïnstalleerd verwijderd.

Daarna de GMAIL account en de professionele account terug geplaatst.

Bij een poging om het outlook.com adres terug toe te voegen krijg ik een foutmelding, maar dit adres gebruik ik toch nauwelijks.

Ik gebruik de desktop versie van MS Outlook.

In mijn webmail komt ook de mail naar mijn GMAIL adres terecht, herinner me niet meer hoe ik dat gedaan heb. Die wordt nu niet meer doorgestuurd naar MS Outlook.

Maar nog steeds komen de berichten naar mijn GMAIL adres terecht in de prullenbak van Outlook. Ik kan ze nu wel verplaatsen en verwijderen, maar wat kan ik doen om ze gewoon in Postvak In te ontvangen???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan