• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba met resultaat in Engels, moet Nederlands zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Code:
Public Function wGetFormula(rng As Range) As String
    wGetFormula = rng.Formula
End Function

Dat geeft een resultaat in het Engels en dat is niet de bedoeling. Wat geeft een resultaat in het Nederlands?
 
Als je in VBA met Excelformules werkt - wat bijna altijd zinloos is - heb je altijd de Amerkaanse weergave nodig.
 
Is er een code die ik in een module kan plaatsen die als resultaat de Nederlandse formule geeft?
 
Code:
.FormulaLocal
 
Die stond in PERSONAL. Heb die toch maar in Module2 gezet en het werkt. Ik ga die werkwijze in dat scherm nooit begrijpen (VBA linkse gedeelte). Helaas. Bedankt voor de hulp.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Wat is er eigenlijk mis met de ingebouwde FORMULATEXT functie (Engels, weet even niet de NL naam)?
 
Formuletekst ;)
 
Hoogste tijd voor een update.
 
FORMULETEKST werkt wel bij mij. Zit dan ergens verstopt in vba?
Code:
[FONT=Courier New]
=AVERAGE(E62:E70)		is >	=wGetFormula(G62)		
=AVERAGE(E62:E70)		is >	=FORMULETEKST(G62)		
=GEMIDDELDE(E62:E70)	        is >	=ShowF(G62)[/FONT]

Hoogste tijd voor een update.
Begin ik niet aan. Ik zit niet te wachten op problemen.
 
Laatst bewerkt:
Of zit je niet te wachten op verbetering?
 
Of verandering ;)
 
Ongetwijfeld zullen daar "verbeteringen" en nieuwe zaken zijn, maar vaak werken "oude bestanden" niet meer goed i.v.m. de oude opmaak. En zijn er vele nieuwe instellingen te doen en dan werkt er iets niet en ben je weer een dag/week kwijt om het op te lossen. Ook zal een nieuwe versie geld kosten en bij ons is niemand in de buurt die ook maar een poot uitsteekt om je te helpen. Dat zijn de feiten. Ik leg toch ook alles voor op dit forum!

In feite heb ik geen nieuwe versie nodig. Wat ik nu doe is experimenteren met de inhoud/vragen/problemen die ik op het forum tegenkom. Kan wel een nieuwe pc kopen en weet wel wat ik wil hebben maar dan heb je alles weer dubbel. Laat staan dat de "computerboer" zich weer gaat bemoeien met de componenten.
 
Ik heb met oudere versies gewerkt en tot nog toe vind ik office 365 een grote vooruitgang.
 
Dat was toch een verbetering (als ik de redenering van sommigen hier volg) van Excel 2003 en 2000 ?
 
Office 365 al eens gebruikt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan