Windows 10 > stereo mix geeft niets door aan audacity

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Om kort te gaan, ik heb een redelijk oude maar uitstekend werkende laptop HP Probook 6560b en ik heb daar windows 10 op gezet.
En dat draait verder ook uitstekend.

Ik heb Stereo mix nodig in audacity bij bijna alles wat ik aan opnemen doe.
Eerst kon ik het niet vinden, ik heb toen de nieuwste HP driver geïnstalleerd en warempel daar was het.

Ook in het input menu van Audacity is het nu te kiezen.
Maar wat ik ook doe Audacity neemt niets op, de voortgang lijn blijft vlak.
Onder windows 7 dat er hiervoor op stond was het geen probleem.

laptop HP Probook 6560b
8Gb ram
Hp audio drivers geïnstalleerd.
Nieuwste versie van Audacity geïnstalleerd
In opname eigenschappen het niveau van stereo mix op 100%
Maar geen geluid..

ik baal hier wel van want het is waarvoor ik deze laptop heb en ben nu aan mijn PC gebonden als ik wat wil doen.

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Helaas wordt de stereo mix niet ondersteund op Windows 10.
Je kunt toch opnemen in Audacity zonder Stereo Mix
 
Rechtermuisklik op speakericoon in de systemtray, geluiden, opnemen, geluidskaart stereomix aanzetten.

En die link werkt hier prima.
 
Dat is exact wat ik heb gedaan en ik krijg dus niks...

Bij mij was ie eerst leeg en vanmorgen kreeg ik een virus alert...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows 10 geen Stereo mix te zien. Toch kan ik audacity opnemen.

Schermafbeelding 2021-06-25 om 13.47.59.png
 
Rechtermuisklik op speakericoon in de systemtray, geluiden, opnemen, geluidskaart stereomix aanzetten.

En die link werkt hier prima.

ik heb die aanwijzingen op een andere website gevonden en die auto driver update uit gezet.

Die drvhub doet inderdaad z'n werk goed want ik heb nu wel signaal in audacity, met een klein rariteitje ..
Ik heb nu echo op mijn pc geluid youtube videos etc..

we komen er wel

UPDATE Ik heb [luisteren naar dit apparaat] uitgevinkt in de eigenschappen van stereo mix en weg is de echo!
Nu werkt het prima in audacity.

Geweldige tip

Bedankt

Windows 10 geen Stereo mix te zien. Toch kan ik audacity opnemen.

Bekijk bijlage 358295

Ik moet dingen kunnen opnemen die ik op een website maak en dan heb je het echt nodig

Helaas wordt de stereo mix niet ondersteund op Windows 10.
Je kunt toch opnemen in Audacity zonder Stereo Mix
toch wel....
dankzij Lange Pier heb ik het nu aan de praat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat het zonder stereo mix kan in mijn geval.

Heb je geen Stereo Mix-optie? Geen probleem. Audacity heeft een handige functie die het geluid kan opnemen dat uit je computer komt, zelfs zonder Stereo Mix. De functie van Audacity is zelfs nog beter dan Stereo Mix, ervan uitgaande dat je Audacity wilt gebruiken om de audio op te nemen. Deze methode maakt gebruik van een functie die Microsoft heeft toegevoegd in Windows Vista met de naam de Windows Audio Session API (WASAPI). De functie werkt ook in Windows 7, 8 en 10 en helpt om het ontbreken van een Stereo Mix-optie op moderne Windows-pc's te compenseren.

Kies in Audacity de audio-host "Windows WASAPI" en kies vervolgens een geschikte loopback-apparaat, zoals "Speakers (loopback)" of "Headphones (loopback)."

De tutorial-website van Audacity legt uit waarom deze functie eigenlijk beter is dan Stereo Mix:
"WASAPI-loopback heeft een voordeel ten opzichte van stereo mix of soortgelijke inputs geleverd door de geluidskaart dat de capture volledig digitaal is (in plaats van converteren naar analoog voor afspelen, en dan terug naar digitaal wanneer Audacity het ontvangt). Systeemgeluiden die worden afgespeeld via het apparaat dat is geselecteerd voor WASAPI-loopback, worden nog steeds vastgelegd. "
Met andere woorden, uw opgenomen geluidsbestand zal van hogere kwaliteit zijn wanneer u de WASAPI-loopbackoptie van Audacity gebruikt.

Als geen van de eerste twee opties voldoet aan uw behoeften, is er altijd de low-tech oplossing - hoewel het een beetje een hack is. Ontvang gewoon een audiokabel met aan beide uiteinden een mannelijke 3,5 mm-connector. Sluit het ene uiteinde aan op de line-out (of hoofdtelefoon) -aansluiting op uw pc en het andere uiteinde op de line-in (of microfoon) -aansluiting. U stopt met het horen van het geluid dat door uw computer wordt geproduceerd, maar u kunt elk audio-opnameprogramma gebruiken om de "line-in" of "microfoon" -ingang op te nemen. Om het geluid daadwerkelijk te horen, kunt u een splitter krijgen en vervolgens de audio uitvoeren naar een koptelefoon of luidsprekers, terwijl u het tegelijkertijd naar uw computer leidt.

mvg Daniel
 
Ik heb het al werkend maar ik heb jouw bericht in word op geslagen, dit is ook een waardevolle tip
Bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan