TPM module plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronhoo

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
146
Ik heb nu een Gugabyte Z97 D3H v1 moederboard.
Hier zit volgens mij geen TPM module op.
Als ik er nu eentje inbouw, werkt mijn PC dan nog wel, of moet ik alles opnieuw installeren
 
Ik heb een MSI Z270 mobo en die leek ook geen TPM te hebben, maar dat bleek een kwestie te zijn van het aan te zetten in de BIOS settings.
Na dat gedaan te hebben startte Windows gewoon op.

Het is dus de moeite waard om eerst eens te kijken of TPM niet aangezet kan worden in de BIOS.

Nadat ik de pc herstarte bleek er wel een probleem met de netwerkverbinding, maar dat kon de probleemoplosser van windows gelukkig oplossen.
Maar windows kan dus gewoon opgestart worden nadat TPM is aangezet. Ik neem dus aan dat dat ook zo gaat als er een TPM-module bijgestoken is.

Los daarvan is het altijd verstandig een system backup te maken voordat u iets verandert aan het systeem.
 
Laatst bewerkt:
Dit moederbord heeft een interne TPM header op het bord, in de manual aangeduid met het nummer 15 van de interne connectoren.
Lijkt mij dus dat dit bord er standaard niet over beschikt.
Het kan wel in de processor geïntegreerd zijn, afhankelijk van type...
Als jou cpu in deze lijst voorkomt zit je goed, anders wordt het een losse module...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een Gugabyte Z97 D3H v1 moederboard.
Hier zit volgens mij geen TPM module op.
Als ik er nu eentje inbouw, werkt mijn PC dan nog wel, of moet ik alles opnieuw installeren

Je hoeft zeker niet je pc opnieuw te installeren. Ook onder Windows 10 kun je gewoon de TPM-module aanzetten in het BIOS, zonder deze in gebruik te nemen. Wanneer je deze (ook onder Windows 10) daarna in gebruikneemt, hoef je hem óok niet opnieuw te installeren. Wel is het zo dat als je bv de harde schijf versleutelt met je TPM, je deze dan niet meer in een andere pc kunt gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan