Secure Boot aangepast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Eagle Creek

Mijn PC HAD problemen met Secure Boot, die heb ik gisteravond verholpen.

Nu zit ik alleen nog te wachten op m'n TPM Module, die is "onderweg" en wordt Woensdag geleverd.

Ik had natuurlijk al in een eerder stadium gekeken of het MB hievoor geschikt is.

En dát blijkt zo te zijn.

En dan blijft over dat m'n CPU eigenlijk te oud is, maar voorlopig doe ik het er mee (Ik heb al een ander MB, CPU en geheugen op het oog)

Uit interesse: wat wil je met de TPM gaan doen?
Don't get me wrong hoor, al mijn machines hebben een TPM en voor Windows 10 heeft het zeker toegevoegde waarde. Maar als je hem alleen voor Windows 11 koopt kun je er nog steeds leuk mee spelen en ervaring op doen maar ben ik wel benieuwd :).
 
Hallo Eagle Creek

Mijn MB heeft de mogelijkheid
Kijk op de afbeelding, de plaats is JTPM1


2021-06-27 (1) - kopie.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo Eagle Creek

Mijn MB heeft de mogelijkheid
Kijk op de afbeelding, de plaats is


Bekijk bijlage 358319
Dat begrijp ik maar ik vroeg me af wat of je er precies mee ging doen, anders dan alle lampjes op groen krijgen voor de Windows 11 checken :thumb:.
Een TPM voegt namelijk ook in Windows 10 (en 8 en 7) waarde toe maar voor veel consumenten was dit tot op heden onontgonnen gebied. Binnen bedrijven is de meerwaarde al langer bekend.
 
Hallo Eagle Creek

Ik mag graag een computer (Desktop) helemaal zelf samenstellen.

En als Microsoft bepaalde eisen stelt aan de apparatuur waar hun programmatuur op moet lopen, probeer ik dat zo goed mogelijk na te komen.

Met bijvoorbeeld als gevolg, dat mijn Desktop's die ik tot op heden heb samengesteld, niet voorzien waren van b.v. een TPM-module, omdat dit niet nodig was.

En dat een TPM-module misschien wel in een (moderne) laptop zit, wil niet zeggen dat die module tot op heden (het Win11 tijdperk) noodzakelijk was.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Eagle Creek

Ik mag graag een computer (Desktop) helemaal zelf samenstellen.

En als Microsoft bepaalde eisen stelt aan de apparatuur waar hun programmatuur op moet lopen, probeer ik dat zo goed mogelijk na te komen.

Met bijvoorbeeld als gevolg, dat mijn Desktop's die ik tot op heden heb samengesteld, niet voorzien waren van b.v. een TPM-module, omdat dit niet nodig was.

En dat een TPM-module misschien wel in een (moderne) laptop zit, wil niet zeggen dat die module tot op heden (het Win11 tijdperk) noodzakelijk was.
Nou ja, noodzaak is relatief dat bedoel ik maar te zeggen. Ik koop al jaren apparaten met TPM-chip omdat het toegevoegde waarde heeft, bijvoorbeeld bij het versleutelen van de harde schijf.

Veel plezier ervan!
 
Hallo Eagle Creek,

Dank je wel.
 
Hierbij een eerste poging Win11 te installeren
(Niet op m'n eigen PC waar ik al veel aangepast heb)

Win11_2021-06-27.png


Also the Win11 PC must support TPM
and must support Secure Boot
 
Laatst bewerkt:
En TMP zal TPM zijn ;)
 
Hallo Edmoor

Ja natuurlijk een typefoutje van mij.

Ik probeer te installeren "Zo installeer je Windows 11 op een systeem zonder TPM en Secure Boot" uit die link die ik je gestuurd heb

Maar ik stuit telkens op de foutmelding:

Kan de offline informatie voor de landinstellingen niet instellen. Foutcode: 0x80000001

Weet jij hier een oplossing voor ??
 
Het mixen van zaken uit verschillende Windows versies naar een nieuwe installatie vind ik sowieso een rare manier van werken.
Een dergelijke installatie zou ik niet vertrouwen.
 
Hallo Edmoor

Ja, daar kon je wel eens gelijk in hebben.

Ik onderneem nog 1 poging, ik zal het Eng-US taalpakket met de verwijzing nog effe op m'n stickkie zetten
Als hij dan nog niet loopt, gooi ik het bijltje er bij neer.
 
Hallo Eagle Creek en Edmoor

Ik heb een artikel gevonden in Hardware.info over TMP en Secure Boot en hoe deze problemen te omzeilen.

https://nl.hardware.info/nieuws/773...er&utm_medium=email&utm_campaign=hardwareinfo

Ja maar wat is je doel nu precies? Deze methode werkt nu met de uitgelekte versie. En misschien nog wel een paar preview-versies ook in de toekomst. En dan kan je met Win 11 aan de slag. Maar de kans is groot dat je uiteindelijk er niet onderuit komt.
Dus kan je - als je wilt leren - ook nu ervaring gaan opdoen met het werkend krijgen van je systeem, zonder de installatie te trucceren :).
 
In Hyper-V kan je Windows 11 installeren zonder dat "gedoe".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan