Outlook instellen op RTF - nadelen/effecten vwb compatibiliteit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
430
Outlook is nu op HTML formaat ingesteld.

Wanneer ik dat zou wijzigen naar RTF, wat zou daar dan het effect van kunnen zijn voor wat betreft compatibiliteit?
(achtergrond is een lang verhaal)

thanks.
 
Compatibiliteit wordt denk ik alleen maar groter, want elke mailclient kan wel RTF lezen. Bij HTML heb je meer kans op opmaakverschillen, omdat je met andere stijlprofielen kan werken dan de ontvanger. Je weet dus nooit 100% zeker of de ontvanger hetzelfde ziet als wat jij verstuurt. Met RTF zou dat beter moeten lukken. Maar wellicht bedoel je wat anders?
 
Even als tusenberichtje: hartelijk dank. Ik kom hierop z.s.m. terug.
 
Dank nogmaals. De achterliggende gedachte was...(!) dat het probleem met dubbele regelafstand bij email wisseling tussen Outlook en Gmail dan opgelost zou zijn.
Bij email wisselingen tussen Gmail en Outlook en wanneer je in Outlook de [Enter] toets gebruikt voor een nieuwe regel, dan wordt die, na een paar berichten, vertaald naar dubbele regel afstand .
Een bekend euvel waar Microsoft niets aan doet. Uiteraard niet. Met RTF zou dan opgelost zijn. Niet dus.
Allerhande 'oplossingen' op Internet werken niet.
Shift-Enter is de enige 'simpele' oplossing (moet je dan wel aan denken)of een autohotkey script.
 
Oók het RTF format maakt gebruik van de Microsoft stijlen. Daarbij volstaat één Enter om witruimte te creëren tussen twee alinea's (absoluut géén sprake van dat je hiermee dubbele regelafstand hebt). Jammer genoeg zijn de meeste mensen geneigd om aan het eind van de regel op <Enter> te drukken, waardoor je dus om de haverklap nieuwe alinea's maakt, wat je dus niet moet doen. Wil je zeker weten dat je document er exact hetzelfde uit ziet, ongeacht de ontvanger, dan moet je pdf-jes versturen. Maar het lijkt mij handiger om verstandig om te gaan met de <Enter> toets, en dus ook de <Shift>+<Enter> met beleid te gebruiken.
 
Inderdaad zijn, helaas, helaas, shift-enter, of achteraf, voordat het bericht verzonden wordt, zoek-vervang ^p door ^l, de enige 'workarounds'.
Ik geloof dat Gmail wel keurig regelafstand 1 aanhoudt, Outlook heeft er een probleem mee.
Hoe dan ook..
Ik zet het bericht op zijnde 'vraag opgelost'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan