DirectAdmin - autoreply

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil een autoreply sturen naar afzenders voor mails die worden gestuurd naar mijn e-mailadres, maar alleen als de afzender rechtstreeks mijn e-mailadres invoert.
Mijn oude e-mailadres komt nog voor in het groepsmailadres van een organisatie. Wanneer iemand een mail stuurt naar dat groepsmailadres moet deze dus NIET de autoreply krijgen.
(Ondertussen ben ik bezig mijn oude e-mailadres uit het groepsmailadres te laten verwijderen...., maar dat lukt niet 1-2-3).
Is er in DirectAdmin een optie om zoiets in te stellen?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Welke mailclient gebruik je? Ik vermoed dat je daar in Outlook wel een regel voor kan maken. Dus wellicht dat andere pakketten dat ook kunnen.
 
Ik gebruik Thunderbird.
Door de Autoreply op DirectAdmin in te stellen wordt de autoreply al direct verzonden. Als ik de Autoreply instel in Thunderbird, moet Thunderbird actief zijn. De server waarop DirectAdmin draait staat 24/7 aan, mijn PC niet...
 
Kijk eens bij autoresponders. Daar kan je ook instellen wat de frequentie is wanneer je na een reply weer een automagische mail mag krijgen.
How-to-manage-Autoresponders-in-DirectAdmin1.png
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens bij autoresponders.

Daar heb ik het nu ingesteld, maar dan ontvangt ook de verzender naar het groepsmailadres (zie boven) de autoresponder.
Ik wil graag dat alleen degenen die mijn oude e-mailadres gebruiken de autoresponder krijgen.
 
Tja, dan wordt dan lastig. Je kan een feature-request indienen bij DirectAdmin om dit mogelijk te maken, en dan is het de vraag of de ontwikkelaars dat (op korte termijn) in hun product zullen schieten.

Ik ken wel een andere oplossing die wat technisch is, en waar ik ooit eens in ben gedoken: Mail Piping.

Je ontvangt de mails die op je forwarder binnenkomen dan ook in een PHP-script. Je moet wel wat moeite doen om het uit te kunnen lezen, maar er zijn vast opensource oplossingen voor om dit op te lossen. Dan kan je aan de hand van bepaalde voorwaarden (zoals een bepaalde Reply-To) zelf een mail terug sturen via het mail() commando in PHP.

Dus mocht je van programmeren en ontdekken houden.... ;)
In het gelinkte topic staan al wat opzetjes van PHP-scripts.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan