Kan sd-kaart niet formateren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik had twee nieuwe sd-kaartjes en telkens in een oudere smartphone gestoken om hier Sygic navigatie op te installeren maar nu krijg ik steeds de melding dat sd-kaartje stuk is ook wanneer ik deze in een pc steek. Op mijn recente smartphone werkt Sygic perfect.

Nu wil ik de kaartjes formateren in Windows maar dit lijkt maar niet te lukken.
Krijg steeds de melding kan het formateren niet voltooien.
Ook merk ik dat het sd kaartje in raw formaat staat.
Iemand een idee hoe ik dit oplos ?
 

Bijlagen

  • kk.jpg
    kk.jpg
    72,9 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Lijkt maar niet te lukken. Dit is na deap search.
1.jpg
2.jpg

Met ander programma
3.jpg

4.jpg

Alles lijkt ok maar wanneer ik ze in windows open krijg ik de melding om de kaart te formateren maar dit lukt dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

S.d. kaartjes verwijderen terwijl er wordt op geschreven kan voor dergelijke problemen zorgen.

Is dan meestal een s.d. kaart controller probleem.

Is wel opvallend dat als dit gebeurt , het altijd bij de grotere kaartjes is ... 32GB of groter.

Een intermitterend kontakt door stof , oxydatie , etc .... in s.d. kaart slot veel voorkomend.

Kontaktpunten "reinig" ik altijd onbewust door deze eens een paar keer (uiteraard spanningsloos) in/uit te pluggen ...

Als de controller van deze s.d. kaart corrupt is , is het exit s.d. kaartje.

Mocht je nog garantie hebben , deze claimen ... ook een nieuw exemplaar kan uiteraard defekt zijn

Peter
 
Laatst bewerkt:
Kaart zat in een smartphone.
Hoe kan ik zien of de controller stuk is want volgens al de programma's is met de kaart niks mis, enkel in windows krijg ik de vraag om te formateren en dit lukt dan niet.
 
Hier staat een Engelstalig artikel met afbeeldingen hoe je dit euvel kan verhelpen.
:thumb:
 
Niet alleen in Windows want in je startpost schrijf je dat ze ook in je telefoons problemen geven, toch..?
Heb je ze ook geprobeerd te formatteren in de recente foon waarop Sygic goed draait want het wordt een beetje onoverzichtelijk...?
Ik formatteer zulke opslag altijd in het apparaat waarin ze gebruikt worden, dus foon of camera, nooit in Windows....

Het artikel wat @dorado linkt is verouderd, de ge-update versie van dat artikel staat hier.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad het is altijd aan te raden sd-kaart te formatteren in het toestel dat je gebruikt.
Heb nog laatst ondervonden, kaart geformatteerd in windows, kon het niet gebruiken in player Tascam om audio op te nemen. Wederom geformatteerd in het toestel zelf en het werkte prima.
 
Ik heb ze in de telefoon gestoken en krijg dan de vraag om de schijf als uitbreiding te gebruiken of als losse opslag en heb beiden al getest maar daarna is de kaart nergens meer zichtbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan