• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening vanuit een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
435
Hallo allemaal,

Ik zoals sommige weten ben ik bezig met draaitabellen, en heb het dankzij jullie weer wat kennis op kunnen doen. Maar nu kreeg ik de vraag om op de draaitabel een vervolg berekening te doen

Ik ben dacht dan zet ik onder de tabel de berekening. Echter loop ik tot het volgende probleem. Als in het draaitabel niet de betreffende kolom voorkomt dan gaan de berekeningen niet goed. Want
de cel verwijzing kloppen dan niet meer.

Boven de Blauwe lijn is de draaitabel, en boven de rode lijn zijn vaste gegevens die ook mee genomen moeten worden

Als elke regio voorkomt is het geen probleem. Maar als in de tabel bijvoorbeeld Oost niet voorkomt, dan kloppen de nota's niet meer.
Het zelfde geld dus ook als er een persoon (in de rij) niet aanwezig is, of dat een nieuwe persoon erbij komt, dan verspringt de cellen weer
en kloppen de formules wederom niet.

Is het mogelijk om de kolom en rij waarden vast te zetten, bijvoorbeeld als er geen uren voor Oost is dat dan Oost wel gewoon zichtbaar is?
Of moet ik hierin ook zoeken in een nieuwe draaitabel erbij te maken??
 

Bijlagen

  • Tijdverantwoording_Voorbeeld.xlsx
    20,2 KB · Weergaven: 32
klik met rechts op Noord in cel C3 op Blad Nota > Kies Veldinstellingen > kies Tab Indeling & Afdrukken > plaats vinkje voor "Items zonder gegevens weergeven"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan