automatisch kopiëren word afbeelding naar andere word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
525
Beste helpers,

Ik en mijn vrouw zijn mijn schoonzus/zus aan het helpen met bestanden te maken voor haar bedrijf.
Ze heeft word bestanden die allemaal in delen zijn.

voorbeelden:
1. inleiding
2. functieomschrijving
3. recallplan

enzo enzo

Stel je plaats in de kop tekst van inleiding document een afbeelding, is het dan mogelijk dat het ook automatisch ook op de andere geplaats wordt?

Ik heb geen voorbeelden.

Alvast hartelijk dank
 
Het is redelijk simpel om een document op te bouwen als een hoofddocument met subdocumenten. Alle losse 'hoofdstukken' zijn dan aparte documenten. Je hoeft dan maar één keer stijlen en kop- en voetteksten in te stellen. De subdocumenten kun je ook apart bewerken, dus wel zo makkelijk.
 
Maar niet alle documenten gelden voor alle klanten. Of begrijp ik je verkeerd?
 
Ik denk dat er een spraakverwarring gaande is; je wekte (bij mij) de indruk dat ze met documenten die uit meerdere losse documenten bestonden, en dat ze in alle documenten dezelfde koptekst wilden hebben. Dat gaat prima op de manier die ik heb aangegeven.

Gaat het om één document met verschillende hoofdstukken, dan is er in beginsel niks aan de hand, want als je in dat document een kop-voettekst maakt, geldt die in beginsel voor het hele document, tenzij je dat anders instelt. Dus als zij niet de juiste koptekst met afbeelding krijgen, doen ze iets niet helemaal goed. Dan hebben we echter meer informatie nodig.
 
Ik denk dat er een spraakverwarring gaande is; je wekte (bij mij) de indruk dat ze met documenten die uit meerdere losse documenten bestonden, en dat ze in alle documenten dezelfde koptekst wilden hebben. Dat gaat prima op de manier die ik heb aangegeven.

Gaat het om één document met verschillende hoofdstukken, dan is er in beginsel niks aan de hand, want als je in dat document een kop-voettekst maakt, geldt die in beginsel voor het hele document, tenzij je dat anders instelt. Dus als zij niet de juiste koptekst met afbeelding krijgen, doen ze iets niet helemaal goed. Dan hebben we echter meer informatie nodig.

Nou het zijn dus aparte documenten. In alle documenten zitten kop teksten. Voor elke klant moet hun logo erin geplakt worden.

Stel ik plak het logo in inleiding dan moet functieomschrijving die overnemen enzo enzo en dat geld trouwens ook voor de tekst in de kop tekst. Allemaal op dezelfde plek, grootte, dikte enzo enzo
 
Als een quoot 2 keer zoveel ruimte inneemt als je eigen tekst, is er iets goed mis. Alleen quoten als dat functioneel is. Da’s hier dus duidelijk niet het geval :).

Ik snap er overigens steeds minder van; wat wil je nou? Meerdere documenten samenvoegen tot één document? Dan geldt het antwoord in bericht #2. Alles in één document? Heb ik je ook het antwoord voor gegeven. In je vraag heb je het over het plaatsen van een afbeelding die ook in de andere documenten te zien is. Da’s dus de eerste oplossing. Nú zeg je dat alle samen te voegen documenten al een afbeelding in de koptekst hebben. Waarom dan de vraag nog gesteld? Ik snap er steeds minder van.
 
Mijn schoonzus heeft alles bijna al klaar maar moet voor elke klant aangepast worden dus hoop dat het wel kan.

Misschien snap ik je niet maar heb zelf even voorbeeld gemaakt.
In doc1 heb ik een koptekst gemaakt met een plaatje van een babyolifant. Hetzelfde plaatje moet automatisch in doc2 komen te staan op dezelfde plek en formaat.

Sorry als je het al verteld hebt hoe het moet want dan snap ik het niet.
 

Bijlagen

  • Doc1.docx
    104,9 KB · Weergaven: 32
  • Doc2.docx
    20,5 KB · Weergaven: 33
Het kan helaas gewoon niet. Ieder geval bedankt voor alles. Ik zet de vraag als opgelost.
 
Hoe bedoel je: “het kan helaas niet?” Wie heeft je dat verteld?
 
In doc1 heb ik een koptekst gemaakt met een plaatje van een babyolifant. Hetzelfde plaatje moet automatisch in doc2 komen te staan op dezelfde plek en formaat.
Als je dit bestand opslaat als Word sjabloon (*.dotx) dan krijg je iedere volgende keer dat olifantje in beeld. Geef dat bestand wel de naam die het meest passend is.
Het kan helaas gewoon niet. Ieder geval bedankt voor alles. Ik zet de vraag als opgelost.
Is dus onzin als je bovenstaande weg bewandelt
 
Laatst bewerkt:
Als je dit bestand opslaat als Word sjabloon (*.dotx) dan krijg je iedere volgende keer dat olifantje in beeld. Geef dat bestand wel de naam die het meest passend is.
Is dus onzin als je bovenstaande weg bewandelt

Dank je wel voor je antwoord. Zodra ik tijd heb ga ik ervoor kijken. Ik ben deze week en volgende week ook druk. Zodra ik het geprobeerd heb laat ik je het weten.
 
1 van ons begrijpt elkaar verkeerd denk ik.

Voorbeed:
klant a heeft een olifant als logo. Datum 22-7-2021 ingetypt want toen gemaakt
Klant b heeft een logo als tijger. Datum 1-8-2021 ingetypt want toen gemaakt

Je heb b.v. 10 documenten bij klant a nodig dat als je dan op 1 blad het logo veranderd en datum dat het dan automatisch ook op alle andere veranderd en ze heeft wel 30 verschillende bestanden. Het moet ook zo zijn als je je willekeurig een document kan pakken en dat alles automatisch veranderd. Er is altijd 1 die ze altijd gebruikt.
 
En toch is werken met sjablonen vermoed ik de beste oplossing, waarbij je de samen te voegen documenten dus geen logo meegeeft. Als er geen logo in die documenten zit, hoef je namelijk ook niks te vervangen. Voor elke klant dus een eigen sjabloon met daarin alle gewenste opmaak (kan ook een ander lettertype zijn bijvoorbeeld) en dat sjabloon koppel je aan het te versturen document. Dan ben je volgens mij klaar.
 
Gelukkig ik kan weer op het net. Pc stuk en moest een nieuwe pc samenstellen.

1. Onderdelen binnenkrijgen
2. in elkaar zetten.
3. Kapotte videokaart omruilen en daarna pas opnieuw windows enzo installeren.

Heb het net geprobeerd maar het wil niet lukken. Ik ga mijn/vraag schoonzus staken. Het moet maar handmatig gedaan worden. Iedereen heel erg bedankt voor alles
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan