Velden in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nezih

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2021
Berichten
30
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik velden van elkaar onafhankelijk kan maken, als ik de ene verplaats dat de andere niet meer gaat of als ik de ene verwijder dat de andere niet wordt verwijdert
Thx
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Velden zijn onafhankelijk. Zeker in (de bron) een tabel. Dus wat bedoel je nu eigenlijk? Je hebt in een ander draadje een vergelijkbare vraag gesteld over 'velden', maar dat ging over een formulier waar velden standaard gegroepeerd zijn in een 'tabelvorm'. Die kon je ontkoppelen vanuit het tabblad <Schikken>. Maar dat is dan ook, voor zover ik weet, de enige plek waar velden visueel gekoppeld zijn.
 
De velden kunnen ook gegroepeerd zijn: in de volgende video zie je hoe je velden kan groeperen, en natuurlijk via de ungroup optie kan je die terug van elkaar losmaken: je klikt op de groep en kiest dan ungroup in de getoonde menu. Of je kan die optie ook vinden in de snelmenu onder de rechtermuisknop.
De video toont de actie op een rapport, maar op een formulier werkt dit hetzelfde.

https://www.youtube.com/watch?v=92bwRVaR28A

tip: op youtube vind je een heleboel video's die je duidelijk tonen hoe je bepaalde dingen kan doen in access. Dat is altijd duidelijker dan gewoon tekst.
 
Dat groeperen middels indeling is al in een ander draadje van TS behandeld en opgelost. Laten we eerst maar eens afwachten wat TS nu eigenlijk bedoelt :).
 
je doet wat je wil Octafish: je hoeft ons echt niet te vertellen wat je plannen zijn, hoor.
 
Huh? Vertel eens…. Ben heel benieuwd naar wat ik wil. Liever nog: doe maar niet, en beperk je tot antwoord geven op de vragen van TS. Lijkt mij voor iedereen veel beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan