startpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo, ik heb een dell laptop, als de laptop is opgestart en ik na enige tijd de klep dicht doe en later weer open moet ik me aanmelden, ok dat lukt, maar dan verschijnt een venster van MS/bing, zie de printscreen, ik wil dit niet, hoe verwijder ik dit zodat dit nooit meer verschijnt.
msbing.PNG

msbing1.png

gaarne info, b.v.d.
 
Dit is niet het startscherm van je Windows, maar van je browser.
Als je dat startscherm verandert in de instellingen van je browser krijg je iets anders, meer naar je zin, te zien ...
 
als browser gebruik ik standaard Firefox, daar is ingesteld als startscherm (dus als ik de browser open) https://www.startpage.com/
die printscreen wat ik in mijn vorig bericht liet zien, komt alleen naar voren nadat ik de klep van de laptop weer open en me opnieuw moet aanmelden, dan verschijnt dus die site van www.bing.com..........
bij de instellingen van mijn browser Firefox staat ook https://www.startpage.com/,
zie printscreen
Bekijk bijlage 358377
ik snap ook niet wanneer ik de klep dicht doe van de laptop, en daarna weer open ik me weer moet aanmelden, als ik dat dan doe verschijnt dus die site zoals te zien is in mijn vorig bericht van www.bing.com
rarararara..............
 
Nee, als je in Windows de slaapstand gebruikt bij het uitzetten dan moet je jezelf altijd aanmelden. Ten minste door op de accountafbeelding te klikken. Er is daar dan een achtergrondafbeelding te zien met een opmerking daarover. Zoals "In dit land leven de mensen laag." Als je jezelf aanmeld dan gebeurt er niets en dan worden de geopende programma's weer gestart. Echter, als je op die afbeelding klikt dan opent de browser Edge met een Internetpagina die verduidelijkt wat er met de achtergrond bedoeld werd. De Bing zoekmachine is standaard in Microsoft Edge dus dat je dat in Edge ziet staan dat is niets bijzonders en deze pagina is niet de start pagina van Edge. Het is opgeroepen omdat u op de aanmeld pagina klikte of daar op Enter drukte. Wanneer u dat niet kan voorkomen dan denk ik dat bij uw laptop de muisinstellingen zo zijn gezet dat er wordt geselecteerd en geklikt op een vergemakkelijkte manier. Ook kan het zijn dat de aanwijzer op dat moment niet goed werkt en dat u het bij geschiktere drivers moet zoeken of u klikt per ongeluk op de achtergrondafbeelding.
 
Wellicht moet je dit artikel eens lezen...?
Daarmee moet je er wel uitkomen denk ik zo...

dank je voor de info, het is gelukt :)

@Alfred 2
het is intussen gelukt via de link van Scrapheap, ik gebruik geen Edge, deze is ook niet te verwijderen via programma verwijderen, dat is irritant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Edge moet je ook niet willen verwijderen want dan hou je een brakke Windows over die continue crasht of anderszins foutmeldingen op je scherm tovert.
Edge is nl. compleet in Windows verweven en heeft veel meer functies dan uitsluitend een webbrowser.
In Win 10 wordt Edge ook gebruikt als standaard PDF-reader om maar iets te noemen en zo is er nog veel meer.
Laat Edge gewoon met rust, maak het los van de taakbalk en gebruik de browser die je wilt, ik gebruik zelf al jaren Firefox en nog steeds naar tevredenheid.
Zo heeft een ieder zijn voorkeuren.
Fijn dat jouw probleem nu is opgelost, fijn weekend :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Edge browser en Bing is het probleem ook helemaal niet. Ik begrijp uit uw bericht dat u nu geen gebruik meer maakt van de slaapstand bij het sluiten of gesloten houden van de deksel. Dat is prima.
 
Dat begrijp je dan verkeerd en je hebt het eerder gelinkte artikel niet gezien / gelezen.
Het gaat erom dat je het gedrag bij openen en sluiten van de deksel aanpast, dan is het probleem opgelost.
Hetgeen dus geenszins betekent dat slaapstand niet meer gebruikt wordt.
 
Nou ja zeg, het is toch wel duidelijk dat ik dat gelezen heb? Waarom zou ik dat niet gelezen hebben?

"Je kunt kiezen uit de volgende instellingen:

* Geen actie ondernemen
* Slaapstand
* Sluimerstand
* Afsluiten"

Nu is het net alsof je per definitie in de browser Edge bij Bing de achtergrond uitgelegd krijgt en de slaapstand niet kan gebruiken zonder. Ik volg het onderwerp niet langer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan