wifi probleem smartphone oneplus 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.678
Al 7 dagen heb ik geen wifi meer. De eerste dag kon ik mijn printer niet verbinden met wifi dus ik dacht, het ligt aan de printer. Deze gereset maar hij kreeg geen ip adres.

Daarna deed mijn wifi het niet op mijn smartphone, ook mijn mans smartphone werkte de wifi niet.

De experiabox Experia Box V10A brandt gewoon groen en de wifi is blauw.

Ook als ik verbinding maak met de wifi zegt hij verbonden te zijn, maar ik kan helemaal niets.

Overigens zijn alle apparaten niet meer aanspreekbaar met wifi (2x tv, 1x printer, 2 smartphone, 1x laptop, 1x chromebook).

Ik heb ik denk 10 een reset gedaan, stekker uit gehad, al mijn apparaten opnieuw opgestart, noem het maar op. Toen ben ik gaan bellen en moest ik weer dit alles doen! In eerste instantie weigerde ik dat want ik had dat al tig keer gedaan,maar goed om het meisje aan de andere kant tevreden te stellen, deed ik het.

Maar nee hoor, geen wifi. Ook niet na een reset vanaf KPN kant.

Nu kon ik gelukkig wel bedraad het internet op, ik heb extra GB gekregen voor 1 week, dat vond ik wel zo netjes. Het gekke was dat mijn Freecom internetradio die aan een router zit met een draadje, ook niet werkte.

Uiteindelijk ben ik gebeld, en daar kwamen ze tot de conclusie dat mijn modem van slag was. Ze gingen een nieuwe sturen. ZO gezegd, zo gedaan. Krijg ik een hele nieuwe, de KPN box12.

Nu heeft mijn man weer wifi, mijn laptop ook, mijn nieuwe printer moet ik nog aansluiten dus dat weet ik nog niet. Mijn tv's ga ik zo doen, dus ook dat komt nog.

Maar....mijn OnePlus 7 ziet mijn wifi netwerk wel, maar krijgt geen verbinding. Geen internet.
Heb alles al gedaan, rest wifi, opnieuw opgestart alleen nog niet naar fabrieksinstellingen, want ja.......kan ik alles weer gaan instellen.
Ik vraag mij af of iemand mij kan vertellen waarom mijn smartphone gewoon wel het netwerk ziet maar geen signaal ontvangt?

(misschien een leuk idee voor mijn verjaardag, ik kan al een tijdje verlengen hahahaha, maar goed....dat zou wel een hele rare oplossing zijn voor mijn probleem).
 
Laatst bewerkt:
Is een blauw lampje niet gewoon de stroombespaarstand? Dan heb je op de gekozen tijden of helemaal geen WiFi. Ik denk dat de telefoon niet de goede router kent en dat die verbinding op naam eerst moet worden verwijderd. Dan kan er nog een vraag komen over welke beveiliging er op die router gebruikt wordt.
 
Het wonder is geschiedt!
TV boven op wifi: werkt
TV beneden heb ik op de draad gezet: werkt
Mijn OnePlus7 wifi: werkt
Oude printer op wifi: werkt
Nieuwe printer: werkt bijna (hahahah)

Freecom internetradio aan de draad: werkt niet
En die wil ik toch echt werkend hebben. Het is natuurlijk al een oudje, heeft geen resetknop, ja online maar ik kan niet bij de gegevens. Wie weet hier nog raad mee?
 
Helaas, mijn vreugde was van korte duur. Smartphone krijgt geen wifi, ik weet het niet meer.
Nieuwe telefoon? Wifi versterker? Geen idee!
 
Iets?
https://www.technobezz.com/how-to-fix-oneplus-7-wi-fi-issues/
What to do if the Wi-Fi is frequently dropping?
This occurs when many devices are connected at the same time to the same Wi-Fi connection. To fix this, just follow the instructions below:

  • You may start by disabling the Wi-Fi for all the other non-used devices at the time; maybe one of them is making this trouble.
  • If it does not work, think about making a new password for your Wi-Fi. It’s a wise decision!
  • You can also solve the issue by resetting the network settings from the OnePlus 7; go to Settings then find System and look for Reset options and then for Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth option
.

https://www.reddit.com/r/oneplus/comments/brz0vj/wifi_problems_oneplus_7_pro/
[FONT=&quot]Sometimes the older Oxygen OS of your OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro does not match the requirements to establish an internet connection. Newer versions of OS come with more compatibility to the other devices.[/FONT]
  • First of all turn-off and on your mobile again.
  • Delete the saved network history from your mobile and try to set a new connection.
  • Unplug your router and again plug it in and wait until it gets stable.
  • Check if there are any other devices connected to your network. If there is any disconnect that.
  • Restart your mobile. It may resolve your problem.
[FONT=&quot]https://oneplustips.com/fix-oneplus-7-and-7-pro-wifi-issues/[/FONT]
[FONT=&quot]Here is the detailed methods to fix WiFi problems on OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro.[/FONT]
 
Laatst bewerkt:
Thanx!
Ik ga eerst de wifi op mijn werk uitproberen, als mijn smartphone deze wel pakt dan ligt het niet aan mijn toestel.
Daarna kan ik de KPN weer bellen en dan zoeken we een oplossing.
Het is een raar probleem.

Ik laat het weten!
 
Opgelost. De monteur van de KPN is geweest, heeft alles nagekeken, probleem lag aan de router die er tussen zat ;) .
Heb er nu een Switch (5p, Gigabit, GS105E v2) tussen zitten en kreeg een gratis wifi versterker. Problem solved!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan