micro sd in tomtom formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
Ik heb een nieuwe tomtom met werelddekking aangeschaft. Hetinterne geheugen is met alleen Nederland al bijna vol. De handleiding is waardeloos want onvolledig. Op internet gevonden dat er een 32gb micro sd in kan. Ik heb er nog een van het juiste type liggen. Moet ik die eerst formatteren en zo ja met welk systeem?
 
Ik heb gewoon een losse tomtom, dus niet al dat gedoe met een ingebouwde auto-versie. Maar ik begrijp dat ik hem moet formatteren met FAT 32. Ga ik dat doen. Bedankt.
 
Omdat ik ter controle het kaartje eerst in mijn laptop met Linux Mint heb geprikt en geopend (een ander nieuw kaartje was nl defect), vraag ik me af of het al geformatteerd is. Hoe kan ik dat zien?
 
Dan heb je toch ook Gparted..?
Dan kun je dus de kaart zien en ook het bestandsformaat controleren...
 
Klopt. Het kaartje is FAT32 dus hij kan zo de tomtom in. Dank voor de support!
 
Toen ik hem in de tomtom had geprikt kreeg ik een tekstje dat de sd card eerst eerst geformatteerd moest worden. Er verschijnt dan een button 'formatteren' en hij wordt dan in de tomtom geformatteerd en daarna werkt het. Je kunt er dus ook een niet-geformatteerde card in gebruiken. Zou handig zijn als de meegeleverde handleiding ook dit soort info verstrekt, maar over het gebruik van een sd-card staat helemaal niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan