Hoe verleng ik de leeftijd van een Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
ik heb nu een HD aan de pc zitten maar wat is het beste voor deze altijd aan laten staan of alleen aansluiten als ik hem nodig heb
 
Een portable of een inbouw?
 
Doel? Is dat een data-schijf of back-up schijf? Geen functie dan > Niet aansluiten.

Als mijn pc aan staat is mijn data-schijf (mijn documenten e.d.) altijd aangesloten. Lijkt mij logisch. Back-upschijven niet. Mijn ervaring is dat schijven weinig slijtage hebben van het aansluiten. De duur van werking denk ik wel. Niet nodig, niet aansluiten lijkt mij. En alle schijven kunnen plotseling defect raken. Je weet nooit wanneer dat is.
 
Laatst bewerkt:
gebruik hem om dingen op te slaan die ik niet direkt gebruik en als backup
 
Probeer eens volledig te zijn in de vraag. En HD kan van alles zijn. Alles is afhankelijk van type en doel. Dingen opslaan kan betekenen een word documentje van een paar Mb of 10000 4k films.
 
Ja, goed dan is het duidelijk dat de portable HDD niet aangesloten hoeft te zijn. Kunt beter een USB-stick gebruiken voor een paar bestanden/mappen. Maak regelmatig systeemkopieën en databack-ups!

Hoe verleng ik de leeftijd van een Harddisk
Dat lijkt mij ook onmogelijk, immers je weet nooit wanneer die defect raakt. Soms niet kapot te krijgen en dan ineens defect.
 
Ok Hartelijk dank ik weet voldoende en haal hem van de PC zeker nu met het nieuws over al die hackers
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan