Mac kolom weergaveopties. Kolom gecentreed houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFinder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Berichten
65
Het probleem stel zich zo.

Ik wil graag de middelste kolom gecentreerd houden zodat wanneer ik een map boven of onder de huidige geselecteerde map aanklik, niet heel het venster automatisch naar recht scrolt. En ik telkens weer naar links moet scrollen om het middelste venster in focus the houden. In de uiterst rechtse kolom is dan een hele hoop lege plaats en kan ik de map namen van de middelste kolom niet meer lezen. Dus het scroll balkje onderaan staat mooi gecentreerd onder de middelste kolom. Ik klik op een andere map en de scrollbalk verspring automatisch naar uiterst rechts. Hoe stop ik dit?

Heb een foto bijgevoegd, hopelijk helpt dit.
02928829727272873873939.png
 
Heb je hier iets aan: https://beebom.com/finder-alternatives-mac/
Ik heb PathFinder wel eens gebruikt, en was daar niet ontevreden over.

(snap niet precies wat je bedoeld, maar had ook altijd mijn twijfels over ingebouwde standaard Finder van Apple)
 
Sorry voor de onduidelijk uitleg en bedankt voor alle antwoorden! :).

Als je een Finder venster opent en dubbel klikt op de twee streepjes onderaan in een kolom krijg je de hele titel te zien van de mappen / bestanden in die kolom. Deze kunnen soms erg lang zijn. (2/3 van scherm als helemaal zichtbaar: namen van boeken enzo.)

Als je nu een map aanklikt kan het finder venster naar rechts springen aangezien het venster naast het gene dat je vergroot hebt dezelfde grote heeft aangenomen als langste bestandsnaam in hoofd folder.

De bestandnamen in de sub folder zijn veel korter dan die van de hoofd folder, dus je krijgt je bestanden te zien met een hele hoop whitespace aan de rechterkant en kan ik mijn folder namen niet meer lezen van de vorige kolom. Dit veroorzaak een hele hoop heen en weer gescrol / geklik als ik terug de volledige bestandsnaam wil bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan