Applicatie van 2010 omzetten naar 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

OBADE

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
93
Hallo,

Mijn applicatie geschreven onder 2010 doet het niet onder de nieuwe Office 365 versie van Access. Wat is de beste manier om dit gefixt te krijgen. Opnieuw overschrijven of zijn er handige apps onder Access om de applicatie om te zetten?
 
Hoe bedoel je: "doet het niet"? Mijn databases kan ik allemaal prima gebruiken in Office 365, maar het kan zijn dat je bent overgestapt van de 32-bits versie naar de 64-bits versie, en dan kan het zijn dat sommige functies het inderdaad niet meer doen. Die twee versies zijn namelijk zonder aanpassing niet compatibel.
 
OBADE,

Als u in 64-bits werkt zoek dan even op PtrSafe.

Groet Cor
 
Het betreft Access 365 van mijn werk. Ik heb geen idee hoeveel bits dit betreft. maar ik ben een stapje verder.
Ik krijg het beginscherm wel al opgestart, maar zodra ik een menuknop aanklik om naar een formulier met een tabel en queries te gaan, struikelt hij over de overbekende Left(#####, ##) Functie (toch vrij simpel, zou je zeggen, en in 365 niet anders dan in 2010).
Hij geeft dan de foutmelding "Compileerfout: kan het project of de bibliotheek niet vinden".

Betreft dit iets wat fout is binnen de app (programma) of heeft dit iets met de instellingen te maken die door ICT-beheer moeten worde opgelost?

Ik hoor/lees weer graag.
 
Hoe bedoel je: "doet het niet"? Mijn databases kan ik allemaal prima gebruiken in Office 365, maar het kan zijn dat je bent overgestapt van de 32-bits versie naar de 64-bits versie, en dan kan het zijn dat sommige functies het inderdaad niet meer doen. Die twee versies zijn namelijk zonder aanpassing niet compatibel.

OctaFish, het zou dus zomaar kunnen dat sommige functies het niet meer doen. Weet jij zo een makkelijke manier om te weten te komen welke functies zijn veranderd en welk alternatief 365 kent?
 
Ga eens kijken in het VBA venster waar precies de fout zit. En als je daar zit: compileer dan de database (Foutopsporing, Database compileren) en kijk waar hij stopt met een fout. Daar kun je dan kijken wat er precies fout is. Het kan ook een ontbrekende bibliotheek zijn, dus die moet je ook even controleren (Extra, Verwijzingen). Die zijn dan namelijk een hogere versie.
 
Dat heb ik gedaan, en dan struikelt hij dus steeds over die functie Left(...) maar nu ook over de functie Date (die ik niet in Date() ) kan veranderen.
Maar hij komt in het begin van de app ook met de melding dat de database en programma ongeldige of gebroken verwijzing heeft naar dhrmled.ocx versie 1.0 heeft. Maar ik heb een idee hoe ik dat moet veranderen.
 
En dat zou dus heel goed kunnen. Als er ontbrekende verwijzingen zijn (weet je zeker dat je bij Verwijzingen geen fout zag staan?) krijg je op hele rare plekken foutmeldingen, bij functies die niets met het probleem te maken hebben. Zoals Left en Date. Het ligt dus niet aan die functies, maar in dit geval aan de ontbrekende driver.
 
En dat zou dus heel goed kunnen. Als er ontbrekende verwijzingen zijn (weet je zeker dat je bij Verwijzingen geen fout zag staan?) krijg je op hele rare plekken foutmeldingen, bij functies die niets met het probleem te maken hebben. Zoals Left en Date. Het ligt dus niet aan die functies, maar in dit geval aan de ontbrekende driver.

nou, daar heb ik naar gekeken, maar het Extra-menu staat niet in het lint van Access. Weet jij hoe ik anders bij verwijzingen kan komen?
 
Ik denk dat je een HTML object ergens gebruikt, als ik deze informatie nalees. Dus check dat eerst.

Nee, zeker weten van niet. Ik heb wel verwijzingen naar bestanden (JPG's) op een netwerkschijf, maar dan niet met een url maar gewoon een schijfaanduiding. kan dat de bottleneck zijn?
 
Nee, dat is het probleem niet. De foutmelding zegt toch duidelijk dat er een probleem is met het ocx bestand. Wellicht kun je de db een keer posten zodat we kunnen kijken wat-ie op een andere pc doet.
 
Daar kan ik niet aan beginnen OctaFish, dan overtreed ik ik weet niet hoeveel protocollen van mijn werkgever (een gemeente).
Ik heb de kwestie nu met een dringend beroep neergelegd bij de ICT-leiding (waar het eigenlijk hoort). Maar ik weet dat de gemeente de expertise niet heeft, dus ik ben benieuwd wat daar van komt.

Maar wel ontzettend bedankt voor jouw tips, trucs en ondersteuning.
 
Werk zelf ook bij een gemeente, en ik zet onze databases inderdaad ook niet online :).
 
1.Open de database
2. Open een VBA scherm (ALT + F11)
3.Kies Tools -> References
4.Check of daar geen library met de indicatie MISSING staat

en omdat een afbeelding soms meer zegt dan woorden:
 

Bijlagen

  • MissingLib.jpg
    MissingLib.jpg
    141,5 KB · Weergaven: 23
nou, daar heb ik naar gekeken, maar het Extra-menu staat niet in het lint van Access. Weet jij hoe ik anders bij verwijzingen kan komen?
Je moet, zoals noella al aangaf (en ik ook in bericht #7 en #9) vanuit het VBA venster kijken naar <Extra>, <Verwijzingen>. Niet vanuit het hoofdmenu. En vanuit het VBA venster dus ook Compileren.
 
oke dan, nu komen we ergens.

Naamloos.jpg

Dus blijkbaar mist hij een DHTML Control for IE5. Weten jullie wat dat betekent en wat ik eraan kan doen?
 
Dat kan er nog instaan in verband met een ouder code die er ooit inzat. Als de bibliotheek niet meer gebruikt wordt: gewoon het vinkje afklikken voor de referentie, de database sluiten en terug opstarten.
Bij het opstarten gaat Access alle bibliotheken die het nodig heeft opladen. Op het moment dat de applicatie een bibliotheek niet vindt, dan stopt het proces. Ook de bibliotheken die daarna komen worden niet meer verder opgeladen, en dit kunnen de bibliotheken met de standaardfuncties zijn. Daarom dat de left() functie plots niet meer werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan