Omkader/rand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nezih

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2021
Berichten
30
Weet iemand hoe ik een aantal velden in formulier een eigen omkadering kan geven en die kader een eigen naam kan geven?
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "kader een eigen naam kan geven". Volgens mij hebben kaders geen naam. Maar je kunt Simpel een opmaak kopiëren van een tekstvak dat je OK vindt. Kwestie van dubbelklikken op de knop <Opmaak kopiëren/plakken> en vervolgens alle tekstvakken die je wilt opmaken daarna aanklikken. Je zou de opmaak van het complete formulier wellicht kunnen vastleggen in een thema, dan kun je ook snel wisselen van opmaak.
 
Ik heb het formulier geupload, wat ik zou willen is de velden die ik geselecteerd heb rechts (geel gemarkeerd) een lijst omheen maken met een naam zodat dan een aparte goed is alsware
 

Bijlagen

  • Formulier.jpg
    Formulier.jpg
    268,1 KB · Weergaven: 27
Nezih,

Vraag me af waarmee u nu verder wilt gaan?
U stelt vragen in Access en ook in Excel.

Denk dat geen van de helpers in Excel en/of Access dubbel werk willen doen.

Op vragen van geef ons geef het programma zelf, komt u steeds met een afbeelding.
U wilt wat, maar voldoe dan ook aan ons verzoek.

U geeft in Excel een ander voorbeeld (lees afbeelding) dan in Access.
Besluit wat u wilt en kom dan met het Programma en geen afbeelding.
Voor Access is dat u het programma moet inpakken met Winzip of Winrar en daarna uploaden zoals een afbeelding.

Gr. Cor
 
Laatst bewerkt:
Nezih,

Mogelijke oplossing een rechthoek en een tekstveld er bij zetten.

Gr. Cor
 
…de velden die ik geselecteerd heb rechts (geel gemarkeerd) een lijst omheen maken met een naam
Ik krijg sterk de indruk dat wat jij een ‘naam’ noemt een bijschrift (label) is. Die krijg je er standaard bij als je een veld op een formulier zet. Zowel bij tekstvelden als bij Keuzelijsten kun je een rand maken zoals je wilt, en bij Bijschriften ook. Daar hoef je geen extra rechthoeken voor te gebruiken. Die heb je alleen nodig als je objecten visueel wilt ‘groeperen’.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan