VHS banden overgezet; geen audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marleenb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2021
Berichten
2
Hoi allen,

Wij hebben met vaderdag enkele videobanden overlaten zetten op een USB stick. Als we de videos afspelen, is er helaas geen geluid. (we hebben al contact gezocht met degene die de bestanden heeft overgezet; maar hierbij wordt gevraagd of we langs kunnen komen alleen is dit anderhalf uur rijden. Vandaar dat ik het via deze weg probeer)
Ik heb me al een eind in de rondte gezocht, maar kom er echt niet uit.

Geprobeerd:
via Gspot gecheckt of er een audio bestand aanwezig is, deze is aanwezig (zie bijlage). Maar ik krijg het werkelijk niet voor elkaar om de audio af te spelen.
Ik heb allerlei oudere antwoorden gecheckt en de oplossingen geprobeerd; maar op de een of andere manier lukt het niet... :confused:

Ook heb ik geprobeerd de codecs te downloaden, maar dit haalt geloof ik ook niks uit (of ik doe het verkeerd), VLC player geprobeerd, PowerDVD geprobeerd..


Heeft iemand misschien een tip wat ik zou kunnen proberen?


Groet,
Marleen
 

Bijlagen

  • gspot.PNG
    gspot.PNG
    678,5 KB · Weergaven: 40
Heeft diegene wel de opnames gechecked?
Er kan een fout ingeslopen zijn dat bij de opnames wel de audiokanaal wordt opgenomen, maar er van de bron geen audio binnenkomt.
Logisch dat je dan wel de gebruikte audio codec in gspot ziet staan, maar die zal mogelijk leeg zijn.
Ben ook benieuwd met welke programma hij deze dan heeft overgezet.

Dit is een standaard audio codec behorende bij mpeg, zou dus gewoon met elke mediaspeler afspeelbaar moeten zijn.
 
laad die videofile eens in in audacity(ffmpeg plugin is wel nodig)
Dan zie je gelijk of het audiokanaal wel of niet leeg is.

Audacity

FFmpeg plugin
 
Volgens Gspot zit er inderdaad audio in, met MPEG2 gecodeerd.
VLC zou dit gewoon moeten afspelen. Het lijkt me dat er aan de maker-kant iets niet goed is gegaan.
 
Je kunt ook proberen om m.b.v. "Handbrake" dit mpeg 2 bestand om te zetten naar MKV.
Als ook dat geen geluid oplevert ontbreekt de inhoud van het audio-deel...
 
Het is gelukt om het bestand in te laden in Audacity! Maar ik heb hier niet zo veel kennis van, ik geloof dat er geen audio in zit, zie onderstaande.

Kan iemand dit bevestigen?
Bekijk bijlage 358465
 
Hallo

Bijlage is niet te openen ....

Persoon die deze bestanden heeft geconverteerd voor u , kan deze toch zelf eens testen ....

In extremis , mochten deze corrupt zijn , deze opnieuw naar u doorsturen ????


Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan