Pictogrammen van URL's (Wikipedia) in map bulk wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.653
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Pictogrammen van URL's in een map bulk wijzigen? Kan dat en hoe doe je dat? Al mijn Wikipedia pictogrammen zijn omgezet naar het Firefox icon (vos) toen ik FF als default maakte. Dit is natuurlijk verschrikkelijk en totaal niet te begrijpen, immers waarom moet een browser zich bemoeien met de bestaande icon van URL's. Blijf daar af.

Als dit (bulk wijzigen) niet kan, kun je dan een registersleutel maken (welke en waar) met als doel, maak bij http: en https://nl.wikipedia.org/ de w (van Wikipedia) als default icon.
 
Laatst bewerkt:
Je kan er over blijven mopperen maar er is al eerder gezegd dat dat nu eenmaal de werking is, daar gaat niemand wat aan veranderen.
Waarom niet simpel houden?
Maak een mapje met de naam Wikipedia en zet daar het Wikipedia icoontje in met als naam Folder.jpg, zet dan het beeld op Grote pictogrammen.
Plaats de betreffende URL's dan in die map.

Wfolder.PNG
 
Laatst bewerkt:
Ik mopper niet, ik los zaken op. Het meeste is me gelukt. De postzegel voor de snelle herkenning van het type bestand heb ik terug. htm, html, mht en mhtml zijn over het algemeen met de juiste icon. In de mappen staan nu ook de juiste iconen van FF (rode vos).
Vaak staan daar ook de juiste favicons. Echter bij twee zaken een fout.
1. Gemaakte URL's in FF (slepen) krijgen vaak een wit icon. Dat is fout. Bij sommige gaat het wel goed zoals Helpmij.nl. Maak ik een shortcut met IE wordt wel een favicon meegegeven.
2. Het icoon van Wikipedia de W is vaak verdwenen, niet altijd. Waarom is mij een raadsel.

Jouw oplossing is onbruikbaar, want het gaat om honderden Wikipedia URL's in honderden verschillende mappen.
 
Laatst bewerkt:
Dan lijkt me een database voor die URL's een betere oplossing in plaats van allemaal mappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan